کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ آسمان پایتخت بارانی می شود

گودرزی گفت: با ورود سامانه جدید بارش در برخی استان ها شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

بارانفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه های هواشناسی امروز آسمان شهرهای تهران، اصفهان و اراک با افزایش غلظت آلاینده ها روبروست.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در مناطق شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس خواهیم بود، ضمن آنکه در چهار محال و بختیاری،شرق لرستان، غرب سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز بارش برف و باران دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید: وضعیت هوا در ۱۲ دی/بارش برف و باران در راه است


گودرزی با اشاره به اینکه روز شنبه سامانه بارشی کل کشور را در بر می گیرد، بیان کرد: روز شنبه در استان های چهار محال و بختیاری، جنوب استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و جزایر واقع در مرکز خلیج فارس، شمال هرمزگان و غرب کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.

سامانه بارشی روز دوشنبه از کشور خارج می شود

این مقام مسئول ادامه داد: روز یکشنبه با فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور شاهد بارش در استان های جنوب کرمان، جنوب شرق فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستیم، ضمن آنکه وزش باد در دامنه های جنوبی البرز و کل نیمه شرقی کشور شدید تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد، گفت: روز دوشنبه در مناطق جنوب شرق کشور شاهد وزش باد، بارش باران و کاهش نسبی دما خواهیم بود.

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: بنابر نقشه های هواشناسی بعدازظهر امروز افزایش ابر و بارش پراکنده برای پایتخت پیش بینی می شود که فردا هم در برخی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

وی در پایان نوسانات دمایی پایتخت را ۴ و ۱۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روز یکشنبه به سبب وقوع وزش باد شدید هوای تهران پاک خواهد شد، ضمن آنکه در روزهای آتی هوای تهران سردتر خواهدشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار