برتری سخت‌افزاری Xbox X نسبت به PS5

به تازگی نتایج آزمایشات انجام شده روی دو کنسول Xbox X و PS5 اعلام شده که بر اساس این نتایج، مشخص شد Xbox X سخت‌افزاری برتر نسبت به PS5 دارد.

برتری سخت افزاری Xbox X نسبت به PS5به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش شرکت سونی مشخصات سخت افزاری نسل بعدی کنسول خود که PS5 نام دارد را اعلام کرد و مشخص شد سخت افزار این کنسول پیشرفت بسیار چشم‌گیری نسبت به نسل فعلی کنسول این شرکت خواهد داشت. اما چند هفته پیش شرکت مایکروسافت و در مراسم Game Award 2019 به طور ناگهانی نسل بعدی کنسول خود که Xbox X نام دارد را معرفی کرد، اما این معرفی صرفا به ظاهر این کنسول مربوط می‌شد و شرکت مایکروسافت تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره صخت افزار این کنسول منتشر نکرده است.

اما به تازگی یکی از منابعی که نمی‌توان تا حد زیادی روی آن حساب کرد چند تصویر درباره تست‌های کارت گرافیک و پردازنده این کنسول که توسط شرکت AMD ساخته شده منتشر کرد. اما در این تصاویر علاوه بر نتایج بسیار در تست‌های انجام شده روی این کنسول، برخی از اطلاعات سخت افزاری آن نیز اعلام شد؛ لازم به ذکر است بر اساس اطلاعات سخت افزاری منتشر شده از کنسول ایکس باکس، ظاهرا این کنسول از سخت افزار بسیار قدرتمندتری نسبت به PS5 بهره خواهد برد.

برتری سخت افزاری Xbox X نسبت به PS5

کنسول PS5 دارای پردازنده‌ای است که فرکانس ۲ گیگاهرتز را از خود تولید می‌کند و نیرویی معادل ۹.۲ ترفالوپ خواهد داشت. این در حالی است که بر اساس اطلاعات سخت افزاری منتشر شده از کنسول Xbox، پردازنده این کنسول می‌توند نیرویی ۱۲ ترفالوپی تولید کند که نسبت به پردازنده کنسول شرکت سونی عملکردی بسیار بالاتر از خود نشان خواهد داد. این دو کنسول از نظر حافظه رم هر دو در یک سطح هستند و هر دو آن‌ها از بستر GDDR6 استفاده خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: برترین عناوین سال ۲۰۱۹ از دید سونی


در بخش کارت گرافیک نیز هر دو کنسول تقریبا در یک سطح هستند و عملکردی مشابه دارند. با این حال هنوز هیچ کدام از اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت مایکروسافت اعلام نشده است و باید تا زمان معرفی رسمی این کنسول برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن صبر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار