فارس، پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی در کشور

مدیر شرکت پخش فرآورده‌ای منطقه‌ای فارس گفت: فارس پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی در کشور شد.

فارس، پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی در فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر بنی کریمی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های منطقه‌ای فارس در نشست خبری پیرامون سوخت سی ان جی، گفت: طی یکماه و نیم گذشته پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت شاهد کاهش مصرف این سوخت در استان فارس هستیم.

او افزود: در حالی‌ که تا پیش از اجرای این طرح روزانه ۶ میلیون و هزار و ۲۰۰ لیتر مصرف سوخت سی ان جی داشتیم، اما با کاهش ۱۷ درصدی آن مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان داریم که خوشبختانه فارس با وجود پتانسیل‌هایی که در فارس، ظرفیت راه‌اندازی بیش از این تعداد دارد.

بنی کریمی با تصریح بر اینکه کمبود بنزین در استان نداریم، عنوان کرد: در بخشی از روز مراجعه کننده‌ای به حایگاه‌ها نداریم و بخشی از کمپرس‌ها در بعضی ساعات غیرفعال می‌شوند.

او با اشاره به فعالیت ۳۹۵ جایگاه دیسپنسر بنزین و ۷۹۰جایگاه در استان، گفت: طرفیت هر دیسپنسر ۱۶۱ هزار مترمکعب در استان است.

بنی کریمی بیان کرد: استان فارس ۶ درصد مصرف بنزین کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر منطقه‌ای فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ جایگاه سی ان جی در استان در دست ساخت است، اظهار کرد: ۲ جایگاه در کلانشهر شیراز و ۸ جایگاه در سطح استان تا سال ۹۹ با پرداخت تسهیلات راه اندازی خواهد شد.

او با تاکید اینکه هیچگونه کمبود بنزینی در سطح استان نداریم، ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با سرمایه گذاران، شکرت فرآورده‌های پخش نفتی توزیع سوخت پاک (سوخت ملی) را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۹ جایگاه تک منظوره در استان داریم و از ویژگی‌های شرکت ملی پخش در نظر گرفتن کارمزد ویژه برای جایگاه‌هایی که وارد بخش خصوصی وارد می‌شود، است، گفت: ۲۴۳ تومان برای کارفرما هزینه پرداخت میکند.

بنی کریمی عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت بنزین در کشور درخواست‌ها برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها افزایش یافته است و ۱۳ مرکز س ان جی مجاز در استان مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مردم است.

او، فارس را به عنوان پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی در کشور اعلام کرد و گفت: استان فارس هفته گذشته پایلوت هوشمند سازی سوخت سی ان جی را در شهرستان آباده اجرا کرده است.

او افزود: همچنین هوشمند سازی سوخت در آینده‌ای نزدیک در شهرستان‌های فسا، داراب، لار مرودشت اجرا خواهد شد.

بنی کریمی به صراحت اعلام کرد تا کنون موردی از کم فروشی سوخت در استان گزارش نشده است.

او، مصرف فعلی سوخت بنزین در استان را ۵ میلیون و ۲۰۰ در استان اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۷۰ درصد فروش سوخت بنزین مربوط به قیمت یارانه‌ای و ۳۰ درصد مربوط به قیمت فروش بنزین آزاد ۳ هزار تومانی است.

بنی کریمی با تاکید بر اینکه وضعیت بنزین و نحوه عرضه در استان تثبیت شده است، گفت: تا پایان امسال ۲ جایگاه سی ان جی در استان راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم سوخت خودرو‌های سبک در استان مربوط به سی ان جی است، خاطر نشان کرد: روزانه ۱۸۰۰ بنزین یورو ۴ در شیراز توزیع و در تمام جاده‌های فارس از جمله شیرازبوشهر، شیرازبندعباس و شیراز_اصفهان نفت و گاز یورو ۴ توزیع می‌شود.

مدیر پخش فراورده‌های منطقه‌ای فارس تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد سوخت شیراز بنزین یورو ۴ است و در شهرستان‌ها مصوبه نداریم و بنزین معمولی توزیع می‌شود.

او همچنین مدعی شد که اسنپ سوخت رسانی در آینده‌ای نزدیک در شیراز راه اندازی خواهد شد و این مهم در حال پیگیری است.

بنی کریمی، روزانه مردم فارس یک میلیون ۴۴۴ هزار متر مکعب سوختیگری در استان انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار