افزایش ۱۵ درصدی مصرف سوخت سی. ان. جی در استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، از افزایش ۱۵ درصدی مصرف سوخت سی. ان. جی در این استان پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت : روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز سی. ان. جی در استان مصرف می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه به فعالیت ۷۴ جایگاه سی. ان. جی در استان اشاره کرد و گفت : مسؤولیت تامین سوخت پایگاه‌های سی. ان. جی استان با شرکت گاز است وبه هر جایگاه اندازه ظرفیت گاز تحویل می‌دهیم.

او از افزایش ۱۵ درصدی مصرف سوخت سی. ان. جی در این استان پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت : روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز سی. ان. جی در استان مصرف می‌شود یعنی چیزی در حدود ۳۰ هزار خودرو از این جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی برای تامین سوخت پایدار نداریم، افزود: اگر به هر دلیلی در زمستان مصرف گاز بالا برود و موازنه منفی بین تولید و توزیع ایجاد شود به هیچ وجه گاز جایگاه‌ها را قطع نخواهیم کرد.

او به جنبه اقتصادی این سوخت نسبت به بنزین اشاره و گفت: شرکت گاز از جایگزین کردن سوخت گاز به جای سوخت مایع حمایت می‌کند، اگر بتوانیم این سوخت گازی را جایگزین سوخت فسیلی کنیم به ازای هر مترمکعب گاز یا هر لیتر گاز مایع تقریبا ۳۰ سنت به اقتصاد نفت کشور کمک کرده‌ایم.

شهبازی در خصوص برنامه افزایش جایگاه سی. ان. جی در استان، افزود: بحث ایجاد این جایگاه‌ها خصوصی شده، مگر اینکه شهرداری خود بخواهد جایگاهی را نصب کند.

او با بیان اینکه سوخت سی. ان. جی از نظر آلایندگی، سوخت پاکتری به شمار می‌آید از افرادی که قصد دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های خود را دارند خواست که به مراکز و کارگاه‌های مجاز مراجعه کنند و از کپسول‌های گاز ال. پی. جی برای خودرو استفاده نکنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.