نیرو‌های مردمی عراق: ترامپ تاوان قلدرمآبی خود را خواهد پرداخت

برخی از نیرو‌های بسیج مردمی عراق تاکید کردند رئیس‌جمهور آمریکا تاوان اقدام نابخردانه خود در به شهادت رساندن اعضای الحشد الشعبی را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، برخی مسئولان نظامی و فرهنگی الحشد الشعبی عراق در حاشیه تشییع پیکر شهیدان قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، و ابو مهدی المهندس، نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، تاکید کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تاوان قلدرمآبی‌های خود را پرداخت خواهد کرد.

علی الحمدانی، فرمانده عملیات فرات میانه در سازمان بسیج مردمی، در این مراسم تاکید کرد: «اینک از رهبران قهرمانی استقبال می‌کنیم که زندگی خود را وقف جهاد و دفاع از میهن کردند و به مبارزه با داعش برآمدند و با پایبندی به فتوای آیت‌الله علی سیستانی، رهبر معظم شیعیان عراق، کشور را از چنگال تروریسم و پرچم‌های سیاه داعش آزاد کردند».

او افزود: «در حال حاضر نیرو‌های بسیج مردمی و طرفداران مرجعیت، مانع طرح‌ها ونقشه‌های آمریکا هستند و به همین علت هدف آمریکا، صهیونیست‌ها و همه کسانی قرار گرفته‌اند که صلاح کشور عزیز ما را نمی‌خواهند».

از سوی دیگر، حسین الاسدی، از مقامات گردان‌های «الجهاد» به امت اسلامی و مراجع بزرگ عراق، که گروهی از مجاهدان دلیر خود از دست داده است تسلیت گفت. مجاهدانی که از مدت‌ها پیش در آرزوی چنین پایان آبرومندی برای خود بودند.

او گفت: «از اینجا یعنی از کربلا می‌گوییم طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا در خاک عراق قابل الاجرا نیست، انتقام (خون) این افراد باعث نابودی طرح‌های آمریکا خواهد شد، صبر و بردباری عراقی‌ها حد و مرز دارد و ترامپ بهای رفتار قلدرمآبه خود با عراقی‌ها را پرداخت خواهد کرد».

این عضو گردان‌های الجهاد افزود: «ما فرزندان قیام (حضرت امام) حسین (ع) هستیم و قهرمانانی که امروز می‌بینیم در همه جای عراق حضور دارند، از زمانی که مرجعیت دینی عراق فتوا صادر کرد و حتی پیش از صدور فتوا، خود را نذر (عراق) کرده‌اند. این بار آمریکا با خواری از عراق خارج خواهد شد، وقتی مرجعیت عالی دینی عراق می‌گوید این اقدام نقض حاکمیت است، یعنی اینکه از خطرات اقدامات بعدی آمریکا آگاه است و ما نمی‌ترسیم زیرا می‌دانیم پروژه‌های شهادت هستیم».

الاسدی در پایان گفت: «عراقی‌ها در طول تاریخ خوار و حقیر نشدند، یاد گرفته‌ایم خود را قربانی این خاک کنیم، جنگ با داعش هنوز به پایان نرسیده است و می‌دانیم نیرو‌های آمریکایی همچنان در حال برنامه‌ریزی هستند و این بی‌مبالاتی این بار نادیده گرفته نخواهد شد، دولت باید به صدای مردم گوش دهد و هوشیار باشد و شجاعت اتخاذ موضع آشکار درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را داشته باشد. طرح آن‌ها به برکت خون شهدا پایان یافته است».

از سوی دیگر، علاء العامری، رئیس مرکز فرهنگی سازمان بدر، گفت: «خون شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس باعث نابودی امریکا و اسرائیل خواهد شد».

او در مصاحبه با العهد گفت: «حمله به قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در خاک عراق بخصوص در بغداد، با هدف تنش‌آفرینی از آمریکا و اسرائیل و به جنگ کشیدن منطقه است. این نخستین تنش‌آفرینی نیست بلکه پیش از این نیز با حمله به انبار‌های تسلیحاتی و مواضع نیرو‌های بسیج مردمی اقدامات تنش‌آفرین دیگری صورت گرفته است، به طوری که چند روز پیش تیپ‌های بسیج مردمی و سپس قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هدف قرار گرفتند و دیروز مرکز پزشکی این نیرو‌ها هدف حمله قرار گرفت».

رئیس مرکز فرهنگی سازمان بدر خاطرنشان کرد: به آمریکا و اسرائیل می‌گوییم با خون این دو شهید، آمریکا و اسرائیل نابود خواهند شد و تصمیم ما عاقلانه و زیر نظر مرجعیت خواهد بود، ما آماده و منتظر دستورات مرجعیت هستیم و از دولت عراق می‌خواهیم برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق موضع‌گیری کند و رئیس جمهور و نخست وزیر عراق با حضور این نیرو‌ها که به نقض حقوق بشر و حرمت این کشور می‌پردازند موضع‌گیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار