رانندگان در گردنه‌های مهاباد با احتیاط رانندگی کنند

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها تردد در گردنه‌های مهاباد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اکنون به دلیل بارش برف و وجود مه غلیظ در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان دید افقی به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و با وجود نمک‌پاشی و برف‌روبی توسط عوامل راهداری و به دلیل کاهش دمای هوا تردد تنها با زنجیرچرخ ممکن است. 

او اضافه کرد: در ۲ گردنه زمزیران و جواله‌ره‌شان در محور مهاباد سردشت هم دید افقی به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته است.

خادمی افزود: تردد در سایر محور‌ها نیز با وجود تداوم بارش برف و برودت هوا بدون مشکل در جریان است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بیان کرد: با شروع بارش برف از بامداد امروز عوامل راهداری در مسیر‌های بین‌شهری استقرار پیدا کرده و در مجموع ۱۹۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.

خادمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تردد در محور مهاباد - ارومیه و مهاباد - میاندوآب بدون مشکل جریان دارد، گفت: به دلیل مه غلیظ دید افقی در این ۲ محور نیز به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است و عوامل راهداری پس از شروع بارش برف تاکنون در سه مرحله محور مهاباد - ارومیه را برف‌روبی کردند.

او افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

او از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

بارش برف در مهاباد که از بامداد امروزآغاز شده و هنوز ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.