کاهش دید افقی در گردنه‌های مهاباد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ و کاهش دید افقی تردد در گردنه‌ها و جاده‌های مهاباد، رانندگان را مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ در بسیاری از محور‌های مواصلاتی این شهرستان به‌ویژه در گردنه‌ها وجود دارد و دید افقی در گردنه‌های این شهرستان صبح امروز به کمتر از ۱۰ متر و در سایر محور‌ها به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافت.

او افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

او اضافه کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به دپو یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

او در ادامه گفت: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد، ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

خادمی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.