اهدای بیش از ۳۶ هزار واحد خون در همدان

مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان از اهدای ۳۶ هزار و ۸۳۳ واحد خون در استان خبر داد.

اهدا بیش از ۳۶ هزارواحد خون در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فاطمه یادگاری، مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان گفت: ۳۶ هزار و ۸۳۳ نفر در ۹ ماهه امسال به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که برخی از آن‌ها شرایط لازم برای اهدای خون را نداشتند.

او گفت: پیش از اهدای خون وضعیت جسمی اهدا کننده بررسی می‌شود و در صورت بیماری، مصرف داروی خاص و سرما خوردگی به منظور افزایش سلامت اهدا کننده و بیمار نیازمند به خون، خونگیری صورت نمی‌گیرد.

مسوول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان ادامه داد: برخی از مراجعه گنندگان برای بار نخست اقدام به اهدای خون می‌کنند که طبق بخشنامه و دستورالعمل ۲ بار خونگیری در مدت سه ماه از آن‌ها صورت گرفته تا پس از اطمینان از سلامت خون این افراد، آن‌ها نیز به جمع اهدا کنندگان می‌پیوندند.

یادگاری ادامه داد: ۶۳۰ نفر از اهدا کنندگان خون در ۹ امسال بانوان بودند که سهم اندکی از اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

او گفت: این اداره کل، خون مورد نیاز یک هفته بیمارستان‌ها را ذخیره کرده است و هر بیمارستان در صورت نیاز به خون، پلاکت و پلاسما، خون مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار