هفتمین دوره مسابقات ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت در کردستان آغاز شد

هفتمین دوره مسابقات ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت با حضور در کردستان با حضور بیش از ۲۰۰ نفر آغاز شد.

هفتمین دوره مسابقات ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام شهسورای گفت: هفتمین دوره مسابقات قرآنی با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ معارف قرآنی همراه با ترویج و صیانت از مشترکات و هویت دینی صبح امروز در استان آغاز شد.

وی با اشاره به عناوین برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: حفظ جزء ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم از تفسیر آیات جزء ۶ قرآن کریم از جمله عناوینی است که در هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، شرکت کنندگان باید انجام دهند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: گروه‌های شرکت کننده در این مسابقات، شامل روحانیون و طلاب از جمله ائمه جمعه و جماعات و مدیران، مدرسین و فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی اهل سنت هستند که در ۲ بخش خواهران و برادران شرکت کرده اند.

حجت‌الاسلام شهسواری افزود: در این دوره از مسابقات ۲۰۵ نفر از روحانیون و طلاب شرکت کرده‌اند که ۴۲ نفر روحانی برادر ۳۹ نفر طلبه برادر و ۱۲۴ نفر نیز از خواهران طلبه و روحانی هستند و شاهد افزایش ۲۹.۷ درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره ششم هستیم.

وی گفت:شرکت در آزمون کتبی آیات موضوعی قرآن کریم با اقتباس از بیانیه گام دوم انقلاب، است که منبع آزمون آیات موضوعی «جزء ۶ قرآن مجید» از تفسیر نور تالیف دکتر مصطفی خرم دل است.

حجت‌الاسلام شهسواری بیان کرد:مخاطبین این دوره مسابقات، روحانیون شامل ائمه جمعه و جماعت، مدیران، مدرسین، فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی اهل سنت، طلاب در حال تحصیل مدارس علوم دینی در دو بخش خواهران و برادران است.

وی ایجاد همگرایی، تالیف قلوب و وحدت عملی بین افراد جامعه مخاطب با بهره‌برداری از مفاهیم قرآن کرین به عنوان عالی‌ترین برنامه مشترک دینی و شناسایی و پرورش و شکوفایی استعداد‌های قرآنی افراد جامعه مخاطب، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی با بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآن کریم، استفاده بهینه از برکات معنوی این عطیه الهی در مسیر تربیت دینی و تحکیم بنیان‌های فرهنگی اجتماعی و خانوادگی از طریق ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقا رتبه‌های قرآنی و تجلیل از حافظان و قاریان و چهره‌های برتر قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره مسابقات قرآنی عنوان کرد.
در دوره ششم ۱۱ نفر از طلاب و روحانیون کردستانی به مرحله کشوری راه یافته و ۲ نفر از آن‌ها حائز رتبه‌های برتر شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.