استاندار ایلام :

دستاورد‌های دولت در استان ایلام عملکرد نظام است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه عملکرد دولت و نظام در حوزه سرمایه گذاری در استان موفق بوده و دستاورد‌های دولت در استان عملکرد نظام است و درکنار دیدن و پایش ضعف‌ها نقاط قوت را هم ببینیم.

دستاورد‌های دولت در استان ایلام عملکرد نظام است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، امروز استان ایلام در نشانگر‌های امنیت اقتصادی وضعیت مطلوبی پیدا کرده است به نحوی که از رتبه ۳۰ در سال گذشته، امروز به رتبه اول کشور دست پیدا کرده است.

او در ادامه عملکرد دولت و نظام را در حوزه سرمایه گذاری در استان موفق عنوان کرد و افزود: بالا رفتن امنیت سرمایه گذاری در استان حاصل وفاق و همدلی همه دستگاه‌هاست و این مهم باعث شده است که در سال جاری میزان سرمایه گذاری در استان با رشد بالای ۲۰۰ درصدی مواجه شود.

استاندار ایلام در ادامه به اعلام مرکز آمار کشور در آخرین گزارش وضعیت بیکاری استان‌ها پرداخت و ادامه داد: در اعلام نرخ بیکاری آذرماه توسط مرکز آمار ایران استان ایلام با ۸.۱ درصد بعد از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان جزو استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گیرد.

او اظهار کرد: امروز شاهد سرمایه گذاری‌های مهم در اقصی نقاط استان هستیم که از آن جمله می‌توان به سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در پروژه‌های مختلف، چون لرزه نگاری شهرستان‌های ایوان، چرداول، آبدانان و دهلران، تقویت چاه‌های نفت و گاز، پروژه pp، پتروشیمی و ان جی ال دهلران، و ... سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری یک شرکت خارجی در میادین آبان و پایدار اشاره کرد که هر کدام از این طرح‌ها و پروژه‌ها باعث ایجاد اشتغالزایی در استان شده است.

سلیمانی دشتکی همچنین تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر، مشاغل خانگی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی استان را در جهت ایجاد اشتغالزایی در استان مثبت ارزیابی کرد و یادآورشد: مرکز آمار معمولا نرخ اشتغال را بر اساس بیمه‌های تامین اجتماعی می‌گیرد .

نماینده عالی دولت در استان ایلام ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال در استان را عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: ایجاد شغل برای جوانان می‌تواند از معضلات اجتماعی از جمله گرایش آنان به مصرف مواد مخدر و انواع بزهکاری‌ها در جامعه جلوگیری کند.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.