خانه دار شدن ۲ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

۲ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی تا کنون، با تسهیلات این نهاد خانه دار شده اند.

خانه دار شدن ۲ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان گفت: از ابتدای طرح نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان در خراسان جنوبی، تا کنون برای تأمین مسکن ۲ هزار و ۳۹۳ خانوار تحت پوشش، اقدام که منازل ۲ هزار خانوار تحویل شان شده و بقیه در دست ساخت است.

او افزود: از ۲ هزار واحد تحویل داده شده به خانوار‌های زیر پوشش، ۱۰۲ واحد مسکونی مربوط به خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر شهری و ۹۱ واحد مسکونی نیز مربوط به خانوار‌های روستایی دارای حداقل دو عضو معلول است.

عرب نژاد ادامه داد: امسال سقف کمک بلاعوض پرداختی بهزیستی به واحد‌های مسکونی مربوط به خانوار‌های تک معلول و سایر مددجویان ۱۰ میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان  گفت: سقف این کمک ها همانند سال‌های گذشته افزایشی نداشته، ولی کمک بلاعوض مربوط به خانوار‌های دو عضو معلول روستایی، با افزایش دو برابری به ۳۶ میلیون تومان رسیده است.

او اظهار کرد: امسال در تفاهم نامه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان برنامه و بودجه کشور تحت عنوان طرح مسکن محرومین هم، ۵۰۰۰ واحد مسکونی به خانوار‌های تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اختصاص یافته است.

عرب نژاد تصریح کرد: تا کنون حدود ۳۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی برای بهره مندی از این طرح به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان معرفی شده اند و در مراحل تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات کم بهره اند که ۱۲۰ خانوار، ساخت واحد مسکونی شان آغاز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در طرح مسکن محرومان، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به واجدان شرایط پرداخت می‌شود.

او افزود: ۷۰ واحد مسکونی از سوی بسیج سازندگی و ۲۵۰ واحد مسکونی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه نیز بر اساس تفاهم نامه‌های بسته شده فی ما بین این سازمان‌ها و بهزیستی خراسان جنوبی، برای مددجویان و خانوار‌های دارای معلول در استان در حال ساخت است.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: نداشتن بنیه مالی برای خرید زمین و ضامن معتبر برای اخذ تسهیلات بانکی مسکن را از مشکلات فعلی معلولان و مددجویان این نهاد برای صاحب خانه شدن برشمرد.

او گفت: نپذیرفتن ضمانت زنجیره‌ای از سوی بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خانوار‌های تحت حمایت بهزیستی نیز از دیگر مشکلات بر سر راه خانه دار شدن مددجویان و معلولان بهزیستی است که سبب انصراف برخی از مددجویان از ادامه روند ساخت واحد مسکونی می‌شود و جذب سهمیه مسکن با روند کندی پیش می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار