به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

مراسم یادبود شهید مقاومت برگزار شد

مراسم یادبود شهید سردار سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حسینیه پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شهادت فرماندهان مقاومت، مراسم یادبود سپهبد شهید قاسم سلیمانی ظهر امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارکنان این وزارت‌خانه در حسینیه پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

این مراسم با خواندن آیاتی چند از قرآن کریم و همچنین مدح فرمانده مقاومت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی آغاز شد. همچنین در ادامه مراسم یادبود سردار قاسم سلیمانی، ذاکر اهل بیت(ع) به روضه‌خوانی و مداحی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری سخنران و کارشناس امور مذهبی در ادامه این مراسم، با اشاره به آیاتی از آیات الهی خداوند، درباره مقدرات زندگی و افراد خاص هر برگفت: خدا را سپاسگزاریم که در ایام و زمانی زندگی می‌کنیم که شاهد تولد و ربوییت افراد بزرگی هستیم. بعد از جنگ و دوران دفاع مقدس فضای جهادی در کشور کمرنگ شد و برخی‌ها که در راس مدیریت بودند آن حال و هوای جهادی مانند ساده زیستی را فراموش کردند و زندگی‌های اشرافی و راحت طلبی را جایگزین زندگی جهادی کردند و برخی از مدیران و مسئولان ما آن نوع زندگی را فراموش کردند، البته که برخی از مردان ما زندگی جهادی را سرلوحه خود کردند و اجازه ندادند آفت اشرافگری به آن حال و صفا، ساده زیستی و آرمان‌گرایی بیفتد.

وی ادامه داد: حضرت آقا بار‌ها در جلسات خود بار‌ها مسئولان در حوزه ساده زیستی مهیب زدند و زندگی جهادی را سفارش کردند. اگر امروز آن رئیس جمهور در آن سوی دنیا دست به چنین کاری می‌زند و هر روز برگی نو روی می‌کند، بر این است که احساس کرده شاید در ایران جایی برای خود دارد.

این کارشناس امور مذهبی افزود: آمریکایی‌ها تصورشان این بود که با شهادت سردار سلیمانی می‌توانند اهداف شومشان را در منطقه مقاومت به سرانجام برسانند و مسیر برایشان هموار می‌شود. اما قریب به یک هفته است که بساط تروریست بهم ریخته است و خون شهید به کمک ندای رهبر معظم انقلاب درباره میز برجام و چهره واقعی استکبار جهانی آمد.

حجت الاسلام و المسلمین ثمری تاکید کرد: اگر کسی به نحو درست در مکتب اهل بیت (ع) تربیت شد، بنا به سفارش قرآن کریم، در مسیر آخرت است و به روایت امام صادق (ع) او پاره تن ما خواهد بود. باید دقت کنیم که سردار قاسم سلیمانی همین فرد است. شما می‌بینید که با رشادت‌های دیروز فرمانده نظامی ایران در سوریه و عراق، امروز همه جهان به انتقام خون شهید به پا خاسته اند. قرآن می‌گوید کسی که در زندگی اش خدا را دوست دارد و زندگی‌اش بنا به فرمان قرآن است، خدا هم او را دوست خواهد داشت.

این سخنران با اشاره به جمعیت حداکثری مردم در مراسم تشییع سردار آسمانی، گفت: شما شاهد حضور مردم بودید و دیدید که چگونه خداوند توجه همگان را به سوی او جلب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ثمری ادامه داد: امروز جریان دیپلماسی در کشور ما، کسی حق ندارد حرفی از مذاکره بزند و به گوش بیرونی‌ها برسد. روحیه امروز ما باید روحیه جهادی باشد. شما دیدید که امروز هیچ یک از مذاکر‌ه کنندگان پای عهد خود نیستند، برای چی هنوز به آن فکر می‌کنید و تردید دارید؟! اجازه ندهید عزتی که به برکت خون شهدا شامل حال مردم شده است از بین برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار