۳ نوزاد بردخونی در آمبولانس به دنیا آمده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با کمک تیم اورژانس و مامای مرکز خدمات جامع سلامت بردخون از ابتدای سال تاکنون ۳ نوزاد بردخونی در آمبولانس به دنیا آمده‌اند.

۳ نوزاد بردخونی در آمبولانس به دنیا آمده‌اندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه دیشب مادر باردار ۲۳ سال به دلیل درد‌های زایمانی به مرکز خدمات جامع سلامت بردخون مراجعه و بلافاصله توسط پزشک پذیرش و معاینه شد.

او افزود: به علت نزدیک بودن به زمان زایمان و نیاز مادر به کمک‌های مامایی و اورژانسی با همراهی مامای آنکال مرکز به وسیله آمبولانس به بیمارستان زینبیه (س) خورموج اعزام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: پس از ۳۵ دقیقه پس از حرکت آمبولانس، با توجه به شروع فرایند زایمان و شرایط تهدیدکننده حیات جنین، ماما تصمیم به انجام مراحل زایمان در آمبولانس گرفته و پس از ارزیابی و اقدامات پایه درمانی اقدام به زایمان نوزاد در آمبولانس کرد.

آخوندی گفت: نوزاد پسر صحیح و سالم در آغوش مادر خود قرار گرفت و هر دو در سلامت کامل جهت انجام مراقب تکمیلی به بیمارستان زینبیه (س) خورموج منتقل شدند.

او افزود: حضور پزشکان، ماما و کادر درمانی مجرب در مراکز خدمات جامع سلامت آرامش و امنیت خاطر خوبی در شهروندان ایجاد کرده است که یکی از اهداف حوزه سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: برای رفاه حال مردم و شهروندان بردخون علاوه بر ساعات اداری در ساعات غیر اداری و شیفت شب نیز ماما به صورت آنکال در مرکز خدمات جامع سلامت بردخون فعال است و خدمات اورژانسی مامایی به مراجعه‌کنندگان و زنان باردار ارائه می‌دهد.

آخوندی  یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون این سومین مورد از تولد نوزاد در آمبولانس مرکز خدمات جامع سلامت بردخون است که به سلامت انجام‌شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.