آلودگی هوا باعث تشدید کدام بیماری‌ها در بدن می‌شود؟

ورود آلاینده‌های مضر می‌تواند باعث نفوذ آلودگی به اندام‌های شما و از کار انداختن آنان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آلودگی هوا باعث نفوذ آلاینده های ریز و مضر در درون بدن انسان ها و از کار افتادن سیستم ایمنی در آنها خواهد شد. در واقع آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم بسیار زیادی از ذرات یا مواد مضر همانند گازها، ذرات و مولکول‌های بیولوژیکی وارد اتمسفر کره زمین شود. آلودگی هوا مخلوطی از گازهایی است که غلظت آن برای انسان ها به شدت مضر است و می تواند باعث افزایش بیماری در بدن آنها شود. به همین منظدر باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان آسیب های وارد شده ناشی از آلودگی هوا به بدن پرداخته است که در ادامه می خوانید؛

آلودگی هوا باعث تشدید بیماری در بدن می شود

دستگاه عصبی

یکی از مهم ترین اندام های بدن که در معرض نفوذ الاینده های هوا قرار می گیرد دستگاه عصبی است که می تواند باعث ایجاد سردرد مزمن، اضطراب، اختلالات عصبی_ شناختی، سکته مغزی و حمله عصبی شود.

دستگاه تنفسی

با بروز آلودگی هوا و در معرض قرار گرفتن انسان با این هوای کثیف بیماری های گوناگون مانند آسم، دستگاه تنفسی، برونشست، آسیب ریوی و سرطان ریه در انسان تشدید می شود به همین دلیل بسیاری از متخصصان تغذیه تاکید بسیار زیادی در مصرف شیر و لبنیات کم چرب در هوای آلوده دارند.


بیشتر بخوانید:علت اصلی آلودگی هوا چیست؟


سیستم قلبی_ عروقی

نارسایی قلبی_ عروقی، گرفتگی رگ، حمله قلبی، سکته قلبی، سرطان خون، مشکلات و نارسایی در کبد باعث از کار افتادن سیستم قلبی_ عروقی در افراد هنگام آلودگی هوا می شود.

دستگاه ادراری

آلودگی هوا می تواند باعث آسیب به مثانه، کلیه، مجاری ادرار و احتمال بروز سرطان مثانه شود که در اینصورت بهتر است هنگام آلودگی هوا تا جایی که می توانید به هیچ وجه از منزل خارج نشوید.

آلودگی هوا باعث تشدید بیماری در بدن می شود

دستگاه تناسلی

هنگام آلودگی هوا احتمال ابتلا به نازایی، سرطان رحم، نقص نوزادان در هنگام تولد، مرگ و میر در زنان  و احتمال نازایی و ریسک سرطان را در مردان افزایش دهد. بهتر است بدانید که آلودگی هوا به علت داشتن مواد سمی، فلزات سنگین و دی اکسید کربن در بلند مدت می تواند زمینه ساز آسیب های فراوان به بدن انسان شود و سیستم ایمنی بدن آنها را در مقابل بیماری ها ضعیف کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۸
مهمترین دلایل افزایش آلودگی هوا و محیط به ویژه در شهرهای بزرگ ، افزایش جمعیته
Netherlands
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۸
واقعا
آخرین اخبار