در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

سردار دهقان : اگر به جنایات آمریکا پاسخ داده نشود هر روز باید نگران باشیم

مشاور نظامی مقام معظم رهبری گفت: اگر به جنایات آمریکا پاسخ داده نشود هر روز و در همه جا باید نگران باشیم.

سردار دهقان : اگر به جنایات آمریکا پاسخ داده نشود هر روز باید نگران باشیمبه گزارش  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین تحولات منطقه پنج روز بعد از ترور کور سپهبد سلیمانی امشب ۱۷ دی ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار حسین دهقان مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب اسلامی بررسی شد.

 مشاور نظامی مقام معظم رهبری اظهار داشت: اینکه آقای ترامپ کسی را خلاف منافع خود بداند و در هر جای دنیا که بخواهد ترور کند قابل قبول نیست. آمریکا و در راس آن رئیس جمهور این کشور به شکل یک تروریست بین‌المللی در صحنه حاضر شده و این جنایت علیه همه دنیاست.

وی افزود: اگر به جنایات آمریکا پاسخ داده نشود هر روز و در همه جا باید نگران باشیم و شاید اگر تا دیروز تنها دولتی که در دنیا می‌شناختیم که دست به جنایت میزد اسرائیل بود، آمریکا امروز همان رفتار اسرائیل را برای حذف کسانی که مقابل او هستند به نمایش می‌گذارد.

سردار دهقان در خصوص پیام پوشیدن لباس رزم در روز‌های اخیر، گفت: نظامیان آمریکا و همه کسانی که موضوع امنیت ملی ما هستند، خودشان پیام را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص تحولات عراق تصریح کرد: آمریکایی‌ها در چند سال گذشته تلاششان بر این بود که در عراق، لبنان و در کشور خودمان فضایی را به وجود بیاورند که یک پیام داشته باشد و اینکه در عراق و لبنان مشکلاتی که وجود دارد وجود به دلیل وجود جریان مقاومت است و اینکه مردم از این فضا و از این وضعیت ناراضی هستند.

سردار دهقان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر انتقام قاطع و سخت دارند گفت: در پایان پیام حضرت آقا یک جمله است که سلیمانی پرورده مکتب امام بود، مکتب امام هزاران سلیمانی را در خود پرورش داده است و رهبری در ادامه آن مکتب، این مکتب را بیشتر به بار نشاند و آن را عملیاتی کردند.

او با بیان اینکه امروز هزاران سلیمانی در خدمت این مکتب و محور مقاومت هستند افزود: سلیمانی به لحاظ شخصیت یگانه بود، اما تنها نبود، کسی نباید در جامعه احساس تنهایی کند سیل خروشانی به صحنه آمدند، پیر و جوان- زن و مرد -پسر و دختر دانش آموز و دانشگاهی همه در صحنه حضور یافتند، نباید در این مطالبه تردیدی داشته باشیم.

مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب با اشاره به عبارت عجیب و تکرار سه باره آن توسط سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه مبنی بر اینکه سردار سلیمانی شهید قدس است گفت: سلیمانی یک نماد و یک فرمانده و یک حضور برای همه کسانی بود که به دنبال آزادی خواهی و نفی ستم و تجاوز بودند لذا پاسخ متناسب با ضربه‌ای که وارد شده باید باشد.

او با اشاره به اینکه شهید سلیمانی و ابو المهدی مهندس در راس محور مقاومت و ایستادگی بودند گفت: کشور‌ها از این خون و این محور دفاع خواهند کرد.

سردار دهقان با اشاره به اقدام جنایتکارانه آمریکا افزود: آن‌ها می‌خواستند جبهه مقاومت را با گروه تروریستی بدنام کنند، اما امروز در سطح جهان اسلام نتیجه برعکسی از برنامه‌ریزی آن‌ها را می‌بینیم، زیرا گستره مطالبه و خون خواهی حاج قاسم سلیمانی امروز نشان می‌دهد که به سمت دریای مدیترانه گسترش یافته است لذا اقدامات و تدبیر آمریکا در این موضوع با شکست مواجه خواهد شد.

مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم و همه آزادیخواهان جهان که در راستای این شهادت بزرگ حضور میلیونی داشتند گفت: به روح عزیزانی که در مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی جان خود را از دست دادند آرزوی رحمت الهی می‌کنیم، فلواقع این گلایه از مسئولان وجود دارد که چرا پیش‌بینی چنین وضعیتی را نکردند که این حضور عظیم انسانی می‌تواند با خود مشکلاتی را به بار آورد.

او با اشاره به عمق عاطفه مردم نسبت به این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از اقدام جنایتکارانه خود عملاً دچار دستپاچگی و استیصال شده است، آن‌ها بر این باور بودند که احتمالا بعد از این اقدام جنایتکارانه ممکن است افرادی، عناصری و یا گروه‌هایی احساس خوبی به آن‌ها دست بدهد، ولی با این موضوع مواجه شدند که نه تنها تبریک و تاییدی را دریافت نکردند بلکه دوستان آن‌ها اعلام کردند که از این موضوع اطلاع نداشتند و آمریکا خود دست به این اقدام زده است، حتی نتانیاهو گفت اسرائیل در این موضوعات مدخلی نداشته است و این مسئله یک اقدامی آمریکایی بود.

سردار دهقان با اشاره به اینکه ترامپ از روز آغازین به قدرت رسیدن خود نشان داده است که یک صهیونیسم به تمام عیار است گفت: او بیشتر علاقه به انجام کاری دارد که صهیونیست‌ها به آن علاقه‌مند هستند، امروز ترامپ به جای اینکه منافع آمریکایی‌ها را دنبال کند خواسته‌ها و منافع اسرائیل را دنبال می‌کند و این یک نوع دستپاچگی اضطراب و یک نوع وحشت تمام عیاری است که در سیاست مداران و تصمیم گیرندگان پنتاگون و دستگاه اداری آمریکا بعد از این اقدام کور جنایتکارانه حاکم شده است، انتظار اقدام منطقی از آن‌ها را نباید داشته باشیم، آن‌ها هر اقدامی که می‌کنند نتیجه معکوسی را دریافت می‌کند لذا می‌خواهند آن را اصلاح کنند در حالی که بدتر می‌شود.

مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اینکه ترامپ کسی را خلاف منافع خود بداند و در هر جای دنیا بخواهد ترور کند قابل قبول نیست، آمریکا و ترامپ به شکل یک تروریست بین‌المللی در صحنه حاضر شده اند و این جنایت علیه همه دنیا است.

او با بیان اینکه اگر به جنایات آمریکا پاسخ داده نشود هر روز و در همه جا باید نگران باشیم اظهار داشت: شاید اگر تا دیروز تنها دولتی که در دنیا می‌شناختیم که دست به جنایت می‌زد اسرائیل بود، آمریکا امروز همان رفتار اسرائیل را برای حذف کسانی که مقابل او هستند به نمایش می‌گذارد.

سردار دهقان با اشاره به پیام پوشیدن لباس رزم در روز‌های اخیر ادامه داد: نظامیان آمریکا و همه کسانی که موضوع امنیت ملی ما هستند، خودشان پیام را دریافت می‌کنند، آمریکایی‌ها در چند سال گذشته تلاش می‌کردند که در عراق، لبنان و در کشور خودمان فضایی را به وجود آورند که یک پیام داشته باشد و اینکه در عراق و لبنان مشکلاتی که وجود دارد وجود به دلیل وجود جریان مقاومت است و اینکه مردم از این فضا و از این وضعیت ناراضی هستند.

او با اشاره به اینکه مکرون باید به عقل و درایت سیاسی خودش شک کند گفت: قبل از اینکه چنین فاجعه‌ای رخ بدهند و قبل از اینکه چنین جنایتی را ترامپ مرتکب شود، ایشان باید وساطت خود را به عنوان نماینده اروپایی‌ها و یا همکار و هم دست ترامپ و غربی‌ها اعلام می‌کرد، اگر آن مسیر را ادامه می‌داد قابل قبول بود، اما بعد از این ماجرا ایشان می‌گوید که همراه آمریکایی‌ها است و حالا تماس می‌گیرد و به دنبال دلجویی است و یا اینکه می‌خواهد پیامی را منتقل کند اگر مکرون از عقل سیاسی برخوردار بود خیلی تردید می‌کرد که تصمیم به تماس با ایران بگیرد و اینکه در تماسش بخواهد درخواستی دال بر اینکه ایران فرصتی برای جبران به آن‌ها و یا هر اقدامات دیگر را بدهد. 

پاسخ محکمی به جنایت آمریکا داده می شود 

دهقان افزود: جنایتی رخ داده و یک جانی دست به جنایت زده، این جانی و جنایتکار بایستی پاسخ دندانشکن این اقدام خودشان را از طرف ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان دریافت کنند تا درس عبرتی برای همه کسانی که ممکن است در آینده دست به چنین جنایتی بزنند باشد، این جنایت بدون پاسخ ماندن به معنای تایید جنایتکار است.

سردار دهقان با اشاره به اینکه این جنایت پاسخ داده می‌شود گفت: این اقدام ترامپ اگر پاسخ داده نشود یک تهدید مستقر دائمی برای همگان در همه جای دنیا خواهد بود، اگر تا دیروز تروریست‌ها توسط آمریکا ایجاد و حمایت می‌شدند امروز خود آمریکا و در راس آن رئیس جمهور این کشور به عنوان تروریست تمام‌عیار دولتی در صحنه حاضر شده است، امروز اعلام انزجار از این حرکت ترامپ صورت گرفته است، اگر پاسخ داده نشود به این معنا است که هر روز باید این اقدام در همه جا تکرار شود، امروز آمریکا رفتار اسرائیلی‌ها را به نمایش می‌گذارد و به دنبال حذف کسانی که در مقابل آن‌ها قرار دارند است.

مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب با اشاره به هشدار‌های آمریکایی‌ها برای ناو‌های خودشان گفت: آن‌ها رجزخوانی می‌کنند، ترامپ اقدامی را انجام داده و به شدت نگران پاسخی است که دریافت خواهد کرد، ملت ما و همه آزادیخواهان و همه جریان مقاومت بر پاسخ سخت تاکید دارندلذا پاسخ عجولانه نخواهد بود و حساب شده خواهد بود و هیجانی نخواهد بود آن‌ها یک فضایی را القا می‌کنند که سریعاً یک اتفاقی بیفتد، اما این طور نخواهد بود، ابتکار عمل در دستان ماست، زمان و مکان را ما مشخص می‌کنیم لذا پاسخ ما هوشمندانه و غافلگیر کننده است.

او با اشاره به سناریو‌های پیش رو برای پاسخ به آمریکا ادامه داد: سردار سلامی خیلی روشن فرمودند که پیام چیست، این اقدام یک اقدام کاملاً اسرائیلی بود و توسط ترامپ انجام شد، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به شدت باید در خود احساس نگرانی کنند، همه حضور آمریکا در منطقه بعد از انرژی، امنیت است و امنیت نیز امنیت اسرائیل است و همه حیثیتی که محور مقاومت داشته مقابله با حضور تجاوز گرایانه آمریکا و ناامیدکننده اسرائیل در منطقه بوده است حالا اگر این دو هویت را با هم گره بزنیم و در کنار هم قرار دهیم باید بگوییم هم آمریکا و هم اسرائیلی‌ها به شدت باید در خود احساس نگرانی کنند.

سردار دهقان تصریح کرد: هرچه قدر آمریکایی در اطراف ما قرار دارند می‌تواند هدفی برای ما باشد، اگر آمریکا آسیب پذیر نبود دست به چنین اقدامی نمی‌زند.

مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب افزود: در اصل پمپئو یا حاکمیت آمریکا پیامی را به دنیا می‌دهند که هر دولتی و هر ملتی و در هر جایی از دنیا مجاز هستند دفاع مشروع از خود داشته باشد که البته این گونه است، البته این دفاع مشروع تعریف جدیدی در ادبیات آمریکا به خود گرفته است.

سردار دهقان تاکید کرد: به همه خانواده‌های آمریکایی می‌خواهم پیام بدهم با همین منطقی که ترامپ به کار برد، هیچ سرباز آمریکایی، هیچ پایگاه آمریکایی در هیچ جای عالم امنیت ندارد، هرچه زودتر فرزندان خودشان را به خانه هایشان فرا بخوانند که جان آن‌ها را حفظ کنند، زیرا این جانیان ضدبشری به هیچ چیزی جز تحقق اهداف فردی و اهداف ملت آمریکا بسنده ندارند، ترامپ امروز حاضر است هر اقدامی را انجام دهد تا یک خوراک داخلی برای برد انتخاباتی خود ایجاد کند، اما درست نتیجه عکس می‌گیرد، آمریکایی‌ها اگر امروز دارای عقل، منطق، درایت و آگاهی باشند و اجازه نخواهند داد این شخص در سرنوشتشان حاکم باشد، ترامپ اساساً منطقی در رفتارش نیست و یک قمارباز تمام عیار است و یک داعشی در لباس فرد مدرن غربی است.

او با بیان اینکه یک نوع بی قاعدگی را در رفتار آمریکا و ترامپ شاهد هستیم گفت: آن‌ها امنیت خاطر ندارند لذا خود کرده را تدبیر نیست، زیرا این وضعیت را خودشان به وجود آورده اند.

مشاور نظامی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه ما بنای جنگ با هیچکس نداریم گفت: اگر کسی، هر مقامی و هر قدرتی به هر جایی بر علیه ما اقدام تجاوزکارانه‌ای صورت بدهد، ما به او پاسخ محکم و پشیمان کننده خواهیم داد، در مکتب ما شهادت موضوعیت متفاوت از هر نوع کشته شدن و یا مردنی دارد، شهید با شهید شدنش در مسیر حرکتی که دنبال می‌کرد ایجاد جوشش می‌کند، اگر تا دیروز هر تهدیدی را آمریکایی‌ها حس می‌کردند امروز آن را باید به صورت نمایی برای خود بزرگ کنند، زیرا یک کینه و یک خشم مقدس در حال متولد شدن است، آمریکایی‌ها نباید از این به بعد احساس امنیت کنند، شهید سلیمانی و همراهانش و حتی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت تا به امروز هر مسیری را طی کرده اند، از امروز نه تنها آن مسیر ادامه پیدا می‌کند بلکه قدرتمند‌تر خواهد شد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه این شهادت نقطه عطف تاریخ خواهد بود ادامه داد: این شهادت شروع شکل گیری یک هندسه قدرت جدید در عرصه جهانی است، آمریکایی‌ها با این اقدام خود یک قدم به عقب برگشته اند.

او عنوان کرد: آمریکایی‌ها در تلاش بودند تا علت نابسامانی‌های عراق و لبنان را وجود جریان مقاومت جلوه دهند و بگویند مردم از این وضعیت ناراضی هستند، اگر آن‌ها حشدالشعبی عراق را علت این فضای از نظر آن‌ها نامطلوب می‌دانستند و اگر کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی را با حمله به مقر‌های حشدالشعبی پاسخ دادند تصور می‌کردند با اقدام جنایتکارانه اخیر آن ها، نقطه پایانی بر سلسله برنامه‌ها باشد و جریان مقاومت از صحنه‌ها پاک می‌شود، اما مردم در همه استان‌های عراق، یکپارچه و یک صدا این جنایت را محکوم و اعلام کردند که به این جنایت پاسخ متناسب خواهند داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار