سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از سقوط هواپیمای مسافربری در شهرستان شهریار خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۸۰ مسافر در نزدیکی شهریار خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: در پی اعلام حادثه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در ساعت ۶:۲۳ صبح امروز توسط مرکز مدیریت بحران سازمان هواپیمایی کشور، ۶۰ تیم امدادی به همراه ۲ فروند بالگرد و ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این هواپیما در زمین چمن سقوط کرد و به منازل مسکونی منطقه آسیبی نرسیده است.

سلیمی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی بعید است فردی از مسافران این هواپیما زنده باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر افزود: قطعات هواپیما در نقاط مختلفی از سطحی وسیع در محل سقوط پخش شده است.

سلیمی گفت: از مردم درخواست می‌شود از تجمع در اطراف محل حادثه خودداری کنند و اجازه دهند تا امکان تردد خودرو‌های امدادی و انتظامی وجود داشته باشد.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط یک هواهیپایی مسافربری در شهریار+ تصاویر

اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل سقوط هواپیما

حسین کولیوند سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل وقوع این سانحه هوایی اعزام شده است.

وی افزود: یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است، ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.

کولیوند گفت: هیچ کس در سقوط هواپیمای مسافری اوکراین، نجات نیافت.

وی افزود: اجساد در یک محل جمع آوری شده و آماده انتقال هستند.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر


بیشتر بخوانید: اولین فیلم از لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی شهریار  


اعزام ۶ تیم عملیاتی آتش نشانی شهر تهران به محل سقوط هواپیما

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ساعت ۷ صبح امروز (چهارشنبه) در پی اعلام سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در شهریار، ۶ تیم عملیاتی شامل ۳ تیم حریق و ۳ تیم نجات از سازمان آتش نشانی شهر تهران به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: به دلیل اینکه محل وقوع حادثه خارج از حوزه کاری سازمان آتش نشانی شهر تهران است، هنوز نیروهای اعزامی آتش نشانی به محل حادثه نرسیده‌اند.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

تعداد دقیق مسافران و خدمه هواپیمای سقوط کرده اکراینی مشخص شد

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار گفت: بر اساس گزارش دقیق اولیه سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی، ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار این هواپیما شده بودند.


بیشتر بخوانید: تکه پاره‌های آتش گرفته هواپیمای اوکراینی در شهریار + فیلم 


صابریان: شناسایی اجساد بسیار سخت است

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران درباره شناسایی اجساد مسافران هواپیمای اوکراینی گفت: با توجه به وضعیت سقوط امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است. 

وی افزود: نیرو‌های امدادی در حال جمع‌آوری اجساد از حدود دو هکتار زمین هستند تا آن‌ها را برای شناسایی به پزشکی قانونی تحویل دهند.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

جعبه سیاه هواپیمای اوکراین پیدا شد

بر اساس آخرین گزارش‌ها جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی سقوط کرده در نزدیک تهران پیدا و تحویل نیروی انتظامی شد.

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۲ جعبه سیاه در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به مقصد کی اف، وجود داشت که یکی از این جعبه سیاه‌ها کشف شده است.

بررسی جزئیات حادثه سقوط هواپیمایی ۷۳۵ اوکراینی در مسیر تهران -کی اف

کاشانی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: در حال بررسی جزئیات حادثه سقوط هواپیمایی ۷۳۵ اوکراینی در مسیر تهران -کی اف هستیم، اما هیچ پرواز بین المللی لغو و یا با تأخیر انجام نمی‌شود.

همچنین جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: یک فروند هواپیمایی ۷۳۵ اوکراینی در مسیر تهران -کی اف پس از ترک فرودگاه امام خمینی(ره) در بین مسیر پرند شهریار در ساعت ۶:۱۲ دقیقه سقوط کرده است.

او گفت: تعداد مسافران سوار بر این هواپیما ۱۷۶ نفر بوده که ۹ نفر آن‌ها پرسنل و ۱۶۷ نفر آن‌ها مسافران بودند که طبق آخرین آمار بیشترین مسافران آن ایرانی بودند.

جعفرزاده گفت: سرنشینان هواپیمای پرواز اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه را ۷۰ مرد، ۸۱ زن و ۱۵بچه تشکیل داده بودند.

گفتنی است، دلیل سانحه آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما عنوان شده است.

بنابر شنیده‌ها تاکنون، هیچ یک از سرنشینان این هواپیما جان سالم به در نبرده و اجساد آن ها در حال جمع آوری است.

حضور تیم‌های تشخیص هویت پلیس در محل سقوط هواپیما

سرهنگ خسروی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ناجا درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا از صبح امروز در محل مستقر هستند و این آمادگی وجود دارد تا برای تشخیص هویت قربانیان و جانباختگان اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر امنیت در این منطقه به‌طور کامل برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جمع آوری اجساد مسافران و خدمه هواپیما

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در شهریار اظهار کرد: پس از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در ساعت ۶  صبح امروز در شهریار، نیروهای عملیاتی هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: متأسفانه هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیما زنده نماندند و بیش از ۱۹۵ امدادگر در منطقه حضور دارند و در حال هماهنگی برای جمع آوری اجساد هستند.

فتحی تصریح کرد:  در حال حاضر نیرو‌های اورژانس، سپاه و آتش نشانی در حال کمک رسانی برای جمع آوری تکه‌های پراکنده اجساد هستند.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

اجساد سقوط هواپیما به پزشکی قانونی استان تهران منتقل می‌شوند

مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ دی ماه) پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران اتفاق افتاد، تیم‌های کارشناسی از پزشکی قانونی به محل سقوط اعزام شدند.

وی افزود: اجساد این حادثه بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل می‌شود و به محض انتقال اجساد کار شناسایی و تعیین هویت آغاز خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است و تلاش می‌کنیم تا حد امکان در حداقل زمان و با دقت لازم کار شناسایی اجساد به انجام برسد؛ همچنین بخش آزمایشگاه سرولوژی و ژنتیک مرکز نیز در حالت آماده باش قرار دارد.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

آمادگی پزشکی قانونی تهران برای تشخیص هویت اجساد حادثه سقوط هواپیما

مهدی فروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی اظهار کرد: تاکنون هیچ جسدی از اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به پزشکی قانونی استان تهران نرسیده است.

وی افزود: تمام نیرو‌های ما با کمک تجهیزات تشخیص DNA و اتاق‌های تشریح، برای تشخیص هویت اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در آمادگی کامل هستند و به محض رسیدن اجساد به پزشکی قانونی کار تشخیص هویت آغاز می‌شود.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

۱۳۹ نفر از مسافران هواپیما ایرانی بودند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی هوایی مسئولیت سانحه سقوط هواپیما بر عهده کشوری است که هواپیما در آن سقوط کرده، گفت: رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بر عهده ایران است و برای بررسی جزئیات جعبه سیاه کارشناسان و بازرسانی از کشور اوکراین به ایران خواهند آمد.

او ادامه داد: هواپیما از کشور اوکراین بلند شده و پس از آن که مسافران خود را در ایران پیاده کرده، مسافران ایرانی را به مقصد اوکراین هدایت می‌کرده، بنابراین در این بازه زمانی نقص فنی وجود نداشته است.

اسعدی گفت: مسئولیت نقص فنی و یا سالم بودن هواپیما بر عهده کشور اوکراین است و ایران در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد، تنها ایران مسئولیت رسیدگی به سانحه را بر عهده دارد.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: هواپیما پس از بلند شدن به نقص فنی خود پی برده و اگر نقص فنی این هواپیما پیش از بلند شدن مشخص می‌شد کارشناسان و متخصصان ایرانی اجازه پرواز نمی‌دادند.

او تأکید کرد: هواپیما هنگام بلند شدن سالم بوده و اجازه پرواز از سوی برج مراقبت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) صادر شده است.

سامانی گفت: اطلاعات تکمیلی و کاملی هنوز از علت حادثه اعلام نشده و تیم بررسی سازمان بررسی هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند تا جزئیات کامل تری را ارائه دهند. تعداد ۱۳۹ نفر از مسافران ایرانی بودند.

گفتنی است، امروز در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه هواپیمای اوکراینی به مقصد تهران-کیف که از ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه بین پرند و شهریار با ۱۷۶ مسافر سقوط کرده که به گفته رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیشتر مسافران این هواپیما ایرانی بوده و تعدادی هم از ملیت‌های مختلف از جمله اوکراین در این هواپیما حضور داشتند، همچنین به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تمامی مسافران این هواپیما فوت شدند و هم اکنون آتش سوزی که به دلیل سقوط هواپیما رخ داده بود، خاموش شده است و در حال جمع آوری اجساد هستند.

تاکنون علت سقوط حادثه را نقص فنی اعلام کردند و تیم بررسی سانحه از سوی سازمان هواپیمای کشوری به محل حادثه اعزام شده است.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

اسامی جانباختگان سانحه سقوط هواپیما

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تعداد مسافران ایرانی این سانحه، ۱۳۹ نفر بوده است، سرنشینان هواپیمای پرواز اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه را ۷۰ مرد، ۸۱ زن و ۱۵ بچه تشکیل داده است.

اسامی جانباختگان حادثه سقوط هواپیما به شرح ذیل است:

اسامی مسافران ایرانی

سعید طهماسبی قادم اسدی

شهرزاد هاشمی

دریا طوفیان

سهند هاتفی

محمد عباسپورقادی

فرهاد نیکنام

مجتبی عباس نژاد

آرنیکا نیازی

محمود عطار

آرسام نیازی

سیاوش غفوری آذر

غزل نوریان

فریده غلامی

میلاد نهاوندی

آیدا فرزانه

زهرا نقیبی

مرضیه فروتن

فاطمه یساوند

شکیبا فتاحتی

آرش پورضرابی

شریعه فقیهی

منصور پور جمع

فائزه فلسفی

عایشه پور قادری

فراز فسلفی

شکوفه چوپان نژاد

پریناز قادرپناه

پونه کرجی

ایمان قادر پناه

سوزان گل باباپور

امیرحسین قاسمی

فرید آراسته

کیانا قاسمی

روجا آزادیان

میلاد قاسمی اربابی

ایمان اقبالی

فاطمه قاسمی دستجردی

مریم آقامیری

امیر حسین قربانی بهابادی

غنیمت اژدری

درسا قندچی

نیلوفر ابراهیم

دانیال قندچی

بهناز ابراهیمی خوئی

مهدیه قوی

سیدمهران ابطحی فروشانی

معصومه قوی

اردلان ابن الدین حمیدی

فاطمه کازرانی

کامیار ابن الدین حمیدی

آزاده کاوه

منصور اثنی عشری اصفهانی

محمدرضا کدخدازاده

میترا احمدی

سعید کدخدازاده کاشانی

رامتین احمدی

بهاره کرمی مقدم

عرشیا ارباب بهرامی

فرشته مالکی دیزجی

اوین ارسلانی

فاطمه محمودی

مهدی اسحفین درجه

فیروزه مدنی

محمد صالحه

امیرمرادی

نیلوفر صدر

سهیلا معصومه

سید نوژن صدر

مشرف رضوی

ندا صدیقی

محمد معینی

پگاه صفرپور

راستین مقدم

محسن صلاحی

سپند صادقی

سیاوش مقصودلو استرآبادی

میرمحمد مهدی صادقی

پریا مقصودلو استرآبادی

آنیسا صادقی

مریم ملک

محمدحسین اسدی لاری

سارا معانی

زینب اسدی لاری

سید پدرام موسوی بقروئی

ری را اسمعلیان

سیده دریا موسوی بقروئی

امیر اشرفی حبیب آبادی

سیده درینا موسوی بقروئی

شاهرخ اقبالی

کردیا مولایی

شهرزاد اقبالی

هیبا مولایی

پریسا اقبالیان

محمدجواد عباسی

محمد مهدی الیاسی

فرزانه نادری

سید مهدی امامی

الناز نبیئی

سوفی امامی

مهرداد نقیب لاهوتی

روجا امیدبخش

سحرناز حقجو

مهسا امیرلیراوی

سارا حمزه ای

آلما اولادی

حدیث حیات داوودی

امیرحسین اویسی

فروغ خادم

عسل اویسی

دلارام داداشنژاد

مهربان بدیعی اردستانی

مژگان دانشمند

نگار برقعه ای

سام ذکائی

سمیرا بشیری

نسیم رحمانی فر

محمد امین بیرونی

سی ژیوان رحیمی

محمد امین جبلی

نیلوفر ورائی خمس

پدرام جدیدی

شهاب رعنا

السا جدیدی

آزاد زارعی

شادی جمشیدی

کسری ساعتی

حمیدرضا جوادی اصل

محمدحسین ساکت

کیان جوادی اصل

حمیدرضا ستاره کوکب

بهاره حاج اسفندیاری

ساجده سرائیان

صدف حاجی آقاوند

سارا سعادت

مهدیه حاجی قاسمی

صبا سعادت

پارسا حسن نژاد

امیرحسین سعیدی نیا

پانیذ سلطانی

 

راحله سلمانی زاده فقه

 

شیدا شادخو

 

مسعود شاطرپور خیابان

 

الوند صادقی

 
 

اسامی مسافران خارجی

 

آلکا کو بیوک (اوکراین)

والریا اوچاروک (اوکراین)

الینا مالاخورا (اوکراین)

ولادیمر دایان کو (اوکراین)

اولکس نابومکین (اوکراین)

یوها سوهاب (اوکراین)

ایور مانکو (اوکراین)

علیرضا نوروزی (سوئد)

دنیس لیخو (اوکراین)

اریک لیندبرک (سوئد)

سرهی خومینگو (اوکراین)

امیل لیند برک (سوئد)

کاترینا اشنانیک (اوکراین)

محمدرضا کدخدا زاده (انگلستان)

ماریا میگتوگ(اوکراین)

مهدی محمدی(افغانستان)

اردلان ابن الدین حمیدی (کاناد)

رحیمه کاتبی (افغانستان)

الینا مرتضی تربجی (کاناد)

زین العابدین سعادت (افغانستان)

عسکر دیرانی (کاناد)

سکینه احمدی (افغانستان)

عفیفه اصغر علی ترباهی (کاناد)

شهرام تاجیک (افغانستان)

کامیار ابن الدین حمیدی(کاناد)

محسن احمدی (افغانستان)

نیلوفر رزاقی (کاناد)

مطهر احمدی (افغانستان)

حسین رضایی (افغانستان)

مهدی رضایی(افغانستان)

مهدی تاجیک(افغانستان)

 

گفته می‌شود اسامی ۲ نفر مشخص نیست و ۳ نفر دیگر نیز سوار این هواپیما نشدند.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ 

علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ۷۳۷ اوکراین در شهریار گفت: از زمانی که این حادثه رخ داد به همراه پزشکی قانونی، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در محل حادثه حضور یافتیم.

وی با بیان اینکه همه سرنشینان هواپیما جان باختند، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم برای جمع آوری پیکر‌ها صورت گرفته است و همه‌ پیکر‌هایی که تاکنون جمع آوری شده‌اند در حال انتقال به پزشکی قانونی هستند تا بعد از احراز هویت به خانواده‌ها تحویل داده شوند.

دادستان تهران در مورد تعداد مسافران این هواپیما تصریح کرد: این هواپیما به طور کلی ۱۷۶ مسافر داشت که شامل ۹ خدمه، ۷۰ مرد، ۸۱ زن، ۱۵ بچه و یک نوزاد بود که فعلا هویت هیچ کدام از این افراد مشخص نیست.

وی در مورد جعبه سیاه هواپیما گفت: یکی از جعبه‌های سیاه ساعتی پیش و دیگری چند دقیقه گذشته پیدا شد و باید مورد بررسی قرار بگیرد تا علت حادثه مشخص شود.

علی القاصی در پایان تأکید کرد: سایر اقدامات در جهت حفظ صحنه حادثه در حال انجام است.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

توضیحات استانداری تهران درباره حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ 

محمد تقی زاده معاون استانداری تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیما مسافربری اوکراین در شهریار گفت: هواپیمای مسافربری که در ساعت ۶ صبح از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت اوکراین در حال پرواز بود، پس از گذشت ۵ دقیقه به دلیل نقص فنی سقوط کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار جان باختند.

معاون استانداری تهران تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه تیم‌های امدادی هلال احمر، آتش نشانی و مدیریت بحران منطقه نسبت به جمع آوری اجساد جانباختگان این حادثه اقدام کردند.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

انتقال اجساد جانباختگان به پزشکی قانونی بعد از بررسی

محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در شهریار اظهار کرد: بنده در محل وقوع حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ حضور دارم و اجساد جانباختگان بعد از بررسی برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی ارسال می‌شوند.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

انتقال تجهیزات امدادی با ۲ فروند بالگرد هلال احمر به محل سقوط هواپیما

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین اظهار کرد: پس از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره)، ۲ فروند بالگرد با انجام ۳ سورتی پرواز ایرو و تجهیزات به محل حادثه منتقل شدند.

وی تصریح کرد: هواپیمای اوکراینی حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بود که از این تعداد ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر از اتباع غیر ایرانی بودند.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به گزارش شاهدان محلی و ارزیابی‌های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است.

عملیات جمع‌آوری پیکر جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پایان یافت

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پایان عملیات جمع آوری پیکر جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: عملیات جمع‌آوری پیکر جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این هواپیما حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بود، افزود: از این تعداد ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر اتباع خارجی (۶ تبعه کانادا، ۴ تبعه سوئد، ۱۱ تبعه اوکراین، ۱۰ تبعه افغانستان، ۱ تبعه انگلستان) بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: با توجه به گزارش شاهدان محلی و ارزیابی‌های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است.

سلیمی اظهار کرد: ۴ تیم عملیاتی هلال احمر برای پاکسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

آخرین جزئیات انتقال اجساد حادثه سقوط هواپیما به مرکز تشخیص هویت پزشکی قانونی تهران

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: اجساد حادثه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ اوکراینی جهت انجام آزمایشات تخصصی و تشخیصی در راستای تعیین هویت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در حال انتقال است.

پیکر‌ها پس از سیر مراحل تعیین هویت و صدور جواز دفن و با دستور مرجع قضایی به بستگان تحویل داده خواهند شد.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما برای تشخیص هویت به کجا مراجعه کنند؟

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در پی سقوط هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین، تیمی از همکاران کارشناس پزشکی قانونی به محل سقوط اعزام شدند و تیم‌های تشخیص هویت استان تهران نیز به حالت آماده باش درآمدند.

بر اساس این گزارش با توجه به شرایط پیکر‌ها و نیاز بخش عمده‌ای از اجساد به انجام آزمایشات تشخیص ژنتیک، تمهیدات لازم پیش بینی شده و امید است با تلاش شبانه روزی همکاران در اولین فرصت ممکن، هویت این عزیزان‌ مشخص شود.

سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان محترم درگذشتگان این حادثه، از بستگان درجه یک این عزیزان درخواست می‌کند تا با اوراق هویتی خود و عزیزان درگذشته شان برای انجام آزمایشات DNA به ادارات کل پزشکی قانونی استان محل سکونت خود مراجعه کنند و همچنین از مراجعه به تهران اجتناب کنند.

خانواده‌های ساکن تهران نیز می‌توانند با اوراق هویتی به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران واقع در منطقه کهریزک مراجعه کنند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

جعبه سیاه هواپیما توسط ایران بازخوانی می‌شود

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هواپیمای اوکراینی تهران – کیف دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه بوده است و ۱۴۰ نفر از آن‌ها ایرانی بودند، در جمع خبرنگاران گفت: اطلاعی از نقص فنی احتمالی نداشتیم و خلبان تماسی با برج مراقبت نداشته است.

او با اشاره به اینکه ایکائو (سازمان بین‌المللی هواپیمایی) اعلام کرده است که سازمان هواپیمایی کشوری ایران باید به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی رسیدگی کند، افزود: بر‌اساس قوانین ایکائو، تیمی از اوکراین هم می‌تواند برای رسیدگی به این سانحه حضور داشته باشد.

عابدزاده یادآور شد: علت سانحه سقوط هواپیما مشخص نیست تا زمانی که جعبه سیاه آن به صورت کامل بازخوانی و بررسی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان، یادآور شد: اطلاعات جعبه سیاه در اختیار کارشناسان، بازرسان و تیم بازرسی هواپیمایی ایرانی قرار داده می‌شود و جعبه سیاه در آمریکا بازخوانی نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه این هواپیما مدل ۷۳۷ مکس نبوده است، بیان کرد: هواپیما مدل ۷۳۷ اجازه پرواز ندارد و ما هم در آسمان ایران اجازه پرواز به این مدل هواپیما را نمی‌دهیم.

عابدزاده با اشاره به اینکه فضای هوایی کشور کاملاً امن است و هیچ پروازی لغو و یا با تأخیر انجام نمی‌شود، افزود: مسیر پروازی هواپیما‌ها تغییر کرده است، اما هیچ مشکلی در انجام پرواز‌ها وجود ندارد.

او در ادامه گفت: هیچ اظهارنظری در خصوص تروریستی بودن این سانحه اعلام نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان گفت: معلوم نیست جعبه سیاه به کدام کشور برای بازخوانی ارسال می‌شود، اما به کشور آمریکا داده نمی‌شود، اما مسئول رسیدگی به این سانحه طبق قوانین بین‌المللی کشور ایران است.

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

سقوط هواپیمای مسافربری در شهریار+ تصاویر

حضور نمایندگان اوکراینی برای بررسی ابعاد سانحه سقوط هواپیما

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دو جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور (FDR&CVR) پیدا شده است، در جمع خبرنگاران گفت: باید تمامی پارامتر‌های مربوط به هواپیما مشخص شود و توسط کمیسیون بررسی سوانح هواپیمایی مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه به لحاظ قوانین و مقررات بین المللی، در هر کشوری سقوط هواپیما رخ دهد باید آن کشور مسئولیت رسیدگی به آن را بر عهده گیرد، گفت: طراح هواپیما و نمایندگان کشور اوکراین در این جلسه حضور خواهند داشت و به تمامی بررسی ابعاد این سانحه می‌پردازند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه بعد از بررسی تمامی پارامتر‌ها می‌توان درباره چرایی این سانحه صحبت کرد، افزود: روند بررسی سانحه در حال بررسی توسط تیم بررسی سانحه است و اطلاعات کامل‌تر به زودی ارائه می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اجساد به پزشکی قانونی تحویل داده شده و تمامی این اجساد بابت احراز هویت باید بررسی شوند تا به کشور‌ها تحویل داده شوند.

او بیان کرد: تیم بررسی سانحه جلسات منسجمی را برگزار خواهد کرد و تمامی ابعاد این سانحه در این جلسه به صورت کامل بررسی خواهد شد.

جعفرزاده گفت: باید محورهایی چون عملیات پرواز، هواشناسی، مراقبت پرواز، شاهدان عینی، دستگاه ثبت و ضبط پروازی، سازه هواپیما، موتور هواپیما، مدارک هواپیما و عوامل انسانی در این سانحه مورد بررسی قرار گیرند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: تمامی این موارد مورد بررسی کارشناسان هواپیمایی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مانیا
۱۵:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۸
خدابه خانوادشون صبربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۹ دی ۱۳۹۸
علت همه اين سقوطا اينه كه باند فرودگاهها كوتاهه و خلبان مجبور ميشه تا ته گاز بده كه بعد از يه مدت موتور منفجر ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۹ دی ۱۳۹۸
علت اصلي سقوط هواپيماها اينه كه به موتوراشون زيادي فشار مياد و موتوراشون منفجر ميشن
بايد طول باند فرودگاهها رو دوبرابر كنن كه خلبانا مجبور نشن از ترس اينكه باند تموم بشه و هنوز بلند نشدن اينقدر گاز بدن و به موتورا فشار بيارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
سلام _ به قول معروف : هر دم از این باغ بری میرسد , تازه تر از تازه تری میرسد .
Iran (Islamic Republic of)
تهران
۲۱:۲۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
حیف اون پارک که سوخت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
بنده خداها خدا به داد خانواده هاشون برسه چفد بد و وحشتناک واقعا وقتی یه لحظه ادم خودشو میزاره جای میفهمه چه وضعی بوده بیچاره بچه ها البته خدا به مردم شهریار هم رحم کرده که وسط شهر نیوفتاده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا بیاید دعا کنیم کمتر این همه اتفاق عجیب و غریب بیفتد بیاید کارهای بدو بذاریم کنار وای خدا این همه مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا بیامرزوشون
چرا هی از ما میمیره؟؟؟ انگار خدا با اوناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا بیامرزوشون
چرا هی از ما میمیره؟؟؟ انگار خدا با اوناست
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۴:۳۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا بدادمون برسه با این همه بلا
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۴:۲۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
تعداد بسیار زیادی از مسافران از نخبگان کشور بودند که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته بودند و برای تعطیلات اومده بودن ایران...
خداوند به خانوادهاشون صبر بده و خدا رحمتشون کند... امیدوارم شرایط کشورم طوری باشد که هیچ نخبه ای از کشور خارج نشود....
ای مسئولین به گوش باشید این نخبگان سرمایه های ملی هستند که داریم از دست می دهیم دریابید نخبگان را دریابید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا رحمتشون کنه خیلی مصیبت درد ناکی است ..... دولت اوکراین باید تمامی مسئولیت این سقوط را بر عهده بگبرید و جبران خسارت کند. بوئینگ 737 مکس اصلا اجازه پرواز نداره خود آمریکایی ها پرواز این نوع بوئینک را متوقف کرده اند حتی کارخانه سازنده تولیدش را متوقف کرده برای خاطر نقص های فنی که داشته برای سقوط چند فروند این نوع بوئینگ .چرا برج مراقبت اجازه ورود به این هواپیما را داده اگر روی خانه های مردم سقوط می کرد چه کسی جوابگو بود دادستانی باید ورود کند و همه مقصرین را محاکمه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا رحمت کنه روحشون شاد خیلی سخته
خدا به بازماندگانش ن صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
از دست این دی ماه پرحادثه. نحسی پشت نحسی ای خدا به دادمون برس.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۲:۳۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
للّه اکبر
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خیلی متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
United States of America
......
۱۱:۲۶ ۱۸ دی ۱۳۹۸
روحشان شاد ویادشان گرامی باد تسلیت ب بازمانده گان این حادثه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
بازم زمستون شد ارابه مرگ راه افتاد هی میگم اینو خدا کمکشون کنه عزا توعزا شده روزامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خوب شد وسط شهر شهریار نیفتاد
Austria
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۸ دی ۱۳۹۸
هرسال دی ماه با هوای برفی و سرما این اتفاقات و داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ای خدا این بلاها را چرا بر سر ما ....خدایا خودت به ما رحم کن ملت ما را ازشر این بلاها رها کن .ملت ما مظلوم و غریبه مارا تنها نگذار و درد های ما را کم کن.
Iran (Islamic Republic of)
Y
۱۰:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
یا خدا، نکنه موشک بهش خورده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
۶۰نفر تو مراسم سلیمانی مردن ۱۵۰نفر هم تو هواپیما نتیجه حمله به دشمن فرضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ای بابا مثل اینکه شما از موشکهای بالستیک هیچگونه اطلاعاتی ندارید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۱۳:۰۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
موشک ک ساعت ۵ و نیم تموم شده بوده....این هواپیما ساعت ۶ پرواز داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
چرت نگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
درد یکی دوتا نیست
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۱۰:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مرگ حقه و دیر یا زود سراغ هرکسی میاد هیچ کسی از این قاعده مستثنا نیست خدا صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مادر پرند این صدا را شنیدیم نزدیک ساعت شش،صبح بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مرگ حقه و دیر یا زود سراغ هرکسی میاد وهیچ کس از این قاعده مستثنا نیست خدا صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
یعنی چی این حرف اونم در این موقعیت؟
بله آخر و عاقبت زندگی مرگ است ولی حق کسی نیس ...! یکم فکر کنیم بعد دهان بگشا..
اینا حادثه طبیعی که نبودن باید علت و مقصران حادثه هواپیما و کرمان مشخص شوند... خدا به همه صبر بده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مسافرا ایرانی ان همه؟
-
ع
۰۹:۳۶ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خیلی ناراحت شدیم مهم نیست اهل کدام کشوره مهم اینه که توخاک مااین اتفاق برایشان به وجودآمده پس اهل دل مابودندومتاسفیم ..وبرای خانوادهایشان ازخداوندمتعال طلب صبر می کنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۹:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
حالا اینم میگن ایران زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
من فکر میکنم آمریکا نویز انداخته رو سیستم این هواپیما برای جواب حمله ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
از این کثافت بی همه چیز هیچ وحشیگری بعید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
عهههه خب چرا موتورش آتیش گرفته ؟؟؟نویز باعث آتیش سوزی میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
این هواپیماهای ناقص نذاشتن یه لحظه ما خوشحال باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۸ دی ۱۳۹۸
این دی ماه کلا همش نحسی میاره ایشالله به برکت این شبای عزیز به خیر و خوشی این ماه هم تموم بشه الهی به امید تو
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۹:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
آره بخدا.ما جنوبیها ماه صفر رو مرتب صدقه میدیم برای دفع بلا واصطلاحا میگیم ماه صفر سنگینه و پراز بلا،حالا دیماه خودمون هم چند سالیه اینجوری شده،باید از اول تا آخرش دلهره واسترس داشت و صلوات وصدقه بدیم تا تموم شه.
Netherlands
رضا
۰۸:۴۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مسافراش کجایی بودن؟ همه اوکراینی بودن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
اکثرا ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
نه برادر. همشون ایرونی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
همشون ایرانی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا به مردم شهریار رحم کرد که داخل شهر نیافتاد
خدا بیامرزه بندگانی که در هواپیما بوده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
اول ۵۶ نفر حالا هم ۱۸۰ نفر
و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ای خدا آخه چرا؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۰:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۸
وای هررووووز یه خبر وحشتناک داریم میشنویم خدااا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امیریکا
آخرین اخبار