نام نویسی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ همدانی در سامانه ملی‎ مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ جوان همدانی در سامانه ملی‎ مسکن این استان نام‌نویسی کرده‎اند.

نام نویسی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ همدانی در سامانه ملی‎ مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش حسینی روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ جوان همدانی در سامانه ملی‎ مسکن این استان نام‌نویسی کرده‎اند افزود: که برای احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی زمین معرفی شده است.

اواظهار داشت: متقاضیان این طرح باید توان تامین هزینه ساخت را داشته باشند که البته تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

حسینی بیان کرد: بنیاد مسکن، ستاد فرمان امام و بنیاد مستضعفان سه کارگزار در کشور برای ساخت این واحد‌های مسکونی مشخص شده اند که قیمت تمام شده برای خرید هر واحد هم اینک متری سه تا سه و نیم میلیون تومان است.

او ادامه داد:: آورده مالی متقاضی برای دریافت مسکن ۷۰ متری در قالب این طرح بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: تامین زمین برای متقاضیان این طرح نیز در قالب اجاره ۹۹ ساله داده می‌شود و ظرفیت مورد تایید نیز پس از واریز مالی متقاضیان برای شروع به کار به زودی اعلام می‌شود.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم همدان نزدیک به ۹ هزار واحد است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.