جمع‌آوری ۲۰ میلیارد ریال صدقه در کردستان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: در ۹ ماه از سال جاری میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق صندوق‌های صدقات در این استان به ۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا رحیمی گفت: ۱۱ میلیارد ریال از این میزان کمک جمع‌آوی شده در بخش حمایتی از جمله حمایت از تحصیل، کمک به امر ازدواج، درمان و کمک‌های موردی هزینه شده که ۵۱ درصد کل مبلغ جمع‌آوری شده را شامل می‌شود.

وی افزود: ۲۱ درصد از این میزان کمک شامل چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز به بخش مسکن مددجویان از جمله خرید، تعمیر و بازسازی منازل مسکونی آن‌ها اختصاص داده شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: در بخش فرهنگی، آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش این نهاد نیز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده که ۱۲ درصد مبلغ کمک‌های جمع‌آوری شده از این طریق است.

وی تاکید کرد: همچنین از این میزان ۲ میلیارد ریال در تعامل با موسسات خیریه و برای کمک به نیازمندان و ۴۰۰ میلیون ریال نیز در بخش کاریابی و اشتغال مددجویان از طریق تعامل با صاحبان مشاغل هزینه شد.

رحیمی با اشاره به تلاش جدی برای جایگزین کردن روش‌های نوین به جای صندوق‌های صدقات گفت: در این زمینه اقدامات زیادی در استان انجام شده و جدای از این میزان کمک جمع‌آوری شده، کمک‌هایی نیز از طریق روش‌های نوین داشتیم که بدلیل سراسری بودن آن، آمار استانی مشخص نیست، ولی تلاش می‌شود زیرساخت‌های استانی شدن این روش‌ها نیز فراهم شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.