هزینه‌کرد ۲۷۵ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی

کمیته امداد استان کردستان ۲۷۵ میلیارد تومان و در قالب خدمات مختلف برای نیازمندان در سال ۹۷ هزینه کرده است.

 به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: در سال ۹۷ این نهاد ۲۷۵ میلیارد تومان در قالب خدمات مختلف برای نیازمندان کردستانی هزینه کرده است و شاهد تحقق و عملکرد چشم گیر درهمه سرفصل‌های خدمات بوده ایم.

 محمد رسول شیخی زاده افزود: پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری برای ۵۸ هزار خانوار بخشی از خدمات کمیته امداد کردستان در سال ۹۷ بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان در بخش تامین مسکن مددجویان این استان نیز هزینه شده، گفت: ساخت و خرید ۲۵۰ واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی ۹۳۰ واحد در بخش مسکن مددجویان صورت گرفته است.

شیخی زاده گفت: بر اساس تفاهم نامه با سپاه، ساخت ۲۵۰ واحد مسکن روستایی نیز در سال ۹۷ شروع شد و ۱۱۰ واحد آن در دهه فجر تحویل داده شد و برنامه ریزی شده است این تعداد مسکن در ۶ ماهه نخست امسال به ۵۰۰ واحد برسد.

وی ادامه داد: در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است که منجر به ایجاد سه هزار و ۳۴۰ فرصت شغلی شده است.

شیخی زاده با بیان اینکه کمک به تامین ۲۸۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، کمک به درمان ۷۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی۵۶۰۰ مددجو از خدمات کمیته امداد کردستان در سال ۹۷ است، گفت: کمک به رفع سوء تغذیه ۱۹۰۰ کودکان زیر ۵ سال نیز توسط این نهاد صورت گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد کردستان ادامه داد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۸۵۰۰ دانش آموز و دانشجو و اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اردویی و تربیتی برای ۲۶ هزار مددجو در سال ۹۷ صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه کمک‌های مردمی، خیران و نیکوکاران ۱۳ میلیارد تومان برای کودکان یتیم و محسنین و در بخش صدقات دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش زکات نیز ۲۰ میلیارد تومان از طریق این نهاد به نیازمندان کردستانی کمک کرده اند.

شیخی زاده گفت: رشد کمک‌های مردمی و تحقق همه سرفصل‌های خدمات این نهاد نشان دهنده افزایش اعتماد عمومی و بر خلاف همه تبلیغات منفی بر علیه کمیته امداد توسط برخی گروه‌های معاند بود.

وی در پایان تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در کمترین و سریع‌ترین زمان را از اهم وظایف و مسائل مورد توجه کمیته امداد عنوان کرد و گفت: امید است در سال جاری شاهد خدمات بیش از پیش برای قشر محروم و ضعیف جامعه باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.