کشف بیش از ۲۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از کشف بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرهنگ دهقانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، از کشف بیش از ۲ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد.

سرهنگ دهقانی گفت: با کشف این میزان از مواد مخدر می‌توان گفت آمار‌ها ۱۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد و افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی بیشتر شده که حدود ۷۲ درصد شیشه، ۴۳ درصد هروئین و ۴۲ درصد مواد مخدر نوظهورافزایش داشته است.

او افزود: ۱۴۶ نفر توزیع کننده و قاچاقچی اصلی در ۹ ماهه اول امسال در قالب ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شده است و در بحث مقابله با خرده فروشان نیز ۴ هزار و ۱۴۰ نفر در سطح استان اقدام به خرده فروشی در محله‌ها و پارک‌ها می‌کردند که دستگیر شده‌اند.

سرهنگ دهقانی افزود: در جهت پاکسازی اطراف مدارس و مراکز دانشجویی، در حوزه کشفیات و دستگیری ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از شعاع ۵۰۰ متری مدارس که شامل مواد روانگردان بوده اند کشف شده و در کل ۴ هزار و ۳۷۵ فقره پرونده قضایی برای این افراد تشکیل شده است.

او با بیان اینکه در بحث پاکسازی نقاط آلوده ۱۷۴۰ مرحله عملیات پاکسازی در سه حوزه پارک ها، معابرسطح شهر و راه‌ها صورت گرفته است افزود: جامعه هدف مواد مخدر نوظهور، جامعه جوان و نوجوان است و بیش از ۹۵ درصد از مواد مخدر نوظهور در قالب سیگار غالب قابل مصرف است.

او بحث آموزش را از اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری دانست و افزود: می‌توان با آموزش میزان تقاضا را کاهش داد و باید گفت که در آموزش همگانی در حوزه پیشگیری و آگاهسازی در کشور رتبه اول را داریم و در این زمینه در ۹ ماهه اول امسال ۹۸ هزار و ۸۰۰ دانش آموز تحت آموزش اولیه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.