استاندار اردبیل گفت: واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال استان اردبیل با ارائه تسهیلات کم‌بهره به چرخه تولید باز می‌گردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال با هماهنگی بانک‌ها، بیمه تامین اجتماعی و مالیات مورد حمایت جدی هستند و مشکلات موجود این واحد‌ها بر طرف می‌شود.

او با بیان اینکه واحد‌های تولیدی راکد و نیمه‌فعال بعنوان ظرفیت بالقوه اشتغال استان اردبیل فعال‌سازی می‌شود، گفت: با برنامه‌ای‌منسجم‌تر و مدون‌تر و با همت بیشتر به احیای واحد‌های غیرفعال اقدام خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در استان اردبیل با یکدلی و یکپارچگی انجام می‌شود و تکمیل پروژه‌ها تحریم‌های اقتصادی دشمن را بی‌اثر می‌کند.

بهنام جو با بیان اینکه دشمن درصدد نا امید کردن مردم از نظام است، افزود: تحریم‌های ظالمانه دشمن و ایجاد ناامنی اقتصادی در جامعه نمی‌تواند به اراده آهنین صنعتگران و سرمایه‌گذاران در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان اردبیل تاثیر بسزایی داشته باشد.

او همچنین گفت: تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه و رونق اشتغال و تولید دارند که باید تلاش و جدیت بر این باشد تا با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی زمینه برای توسعه تعاونی‌ها و جلوگیری از شکست تعاونی را فراهم آوریم تا بتوانیم شاهد رونق فعالیت‌های تعاونی‌ها باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم در این جلسه گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان اشتغال می‌یابند.

رامین صادقی افزود: برای تحقق این تعداد زمینه اشتغال اجرای ۹۶ طرح پیشخوان در استان مدنظر می‌باشد که پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۰ تحقق یابد.

او اضافه‌کرد: هم‌اکنون از این تعداد، عملیات اجرایی ۲۶ طرح شروع شده که ۹ طرح آن صنایع غذایی و دارویی در اردبیل، پارس‌آباد و نیر، هشت طرح صنایع معدنی و مس در نمین، مشگین‌شهر و خلخال، ۶ طرح صنایع شیمیایی سلولزی در خلخال، اردبیل، نمین، نیر و کوثر،۲ طرح فلزی در اردبیل و کوثر و یک طرح صنایع نساجی در اردبیل می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل همچنین با اشاره به سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل افزود: ۱۵ طرح صنعتی در این سفر استان افتتاح شد که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۱۳ نفر را فراهم می‌کند.

صادقی بیان‌کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.