تجمع اعتراض‌آمیز مردم کره جنوبی مقابل سفارت آمریکا در سئول+ عکس

مردم کره جنوبی در اعتراض به همکاری نظامی کشورشان با ارتش آمریکا در خاورمیانه، مقابل سفارت این کشور در سئول تجمع کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای بیش از ۱۰۰ سازمان مدنی کره جنوبی امروز جمعه در اعتراض به تنش‌های بین ایران و آمریکا در خاورمیانه و همکاری احتمالی کشورشان با ارتش آمریکا در منطقه درگیر، در نزدیکی سفارت آمریکا در سئول تجمع کردند.

این تجمع شرکت کنندگان حملات هوایی آمریکا در عراق را «نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت عراق» توصیف کردند و از دولت خواستند که نیرو‌های کره‌ای را به تنگه هرمز اعزام نکند.

تظاهرات مردم کره جنوبی مقابل سفارت آمریکا در سئول+عکس

مردم با پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها نوشته بود «صلح نه جنگ» و «کره جنوبی نباید در اقدامات نظامی آمریکا شرکت کنند» و همچنین پخش لیست تمام درگیری‌های نظامی آمریکا به همراه آمار تلفات، از دولت خواستند آمریکا را در اقدامات تروریستی اش در خاورمیانه همراهی نکند. همچنین با وجود هوای سرد، معترضان چندین دقیقه در سکوت دراز کشیدند تا قربانیان جنگ را به تصویر بکشند.

آن‌ها همچنین هری هریس، سفیر آمریکا در سئول را به دلیل رفتار نادرست و فشار علنی بر مقامات کره جنوبی مورد انتقاد قرار دادند.

سال گذشته میلادی پس از چند مورد حمله به نفتکش‌ها در خلیج عمان و تنگه هرمز، آمریکا پیشنهاد ایجاد ائتلاف بین المللی هرمز را برای اطمینان از حمل و نقل دریایی ایمن را مطرح کرد. با پیوستن سایر کشور‌ها به این ائتلاف کره جنوبی در پاییز اعلام کرد که قصد دارد در آغاز سال ۲۰۲۰ به منطقه نیرو اعزام کند.

روز دوشنبه، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که تمام گزینه‌های ممکن را برای اعزام نیرو به تنگه هرمز بررسی می‌کند، اما هنوز تصمیمی نهایی نگرفته است. روز بعد، سفیر هریس در مصاحبه با شبکه KBS کره جنوبی گفت واشنگتن از سئول خواسته است به خاورمیانه نیرو اعزام کند.

تنش‌ها پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس در خاورمیانه تشدید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار