اندیشمند لبنانی: پاسخ ایران حتمی و سریع خواهد بود

یک اندیشمند لبنانی اعلام کرد پاسخ ایران به عملیات ترور سردار سلیمانی سریع و حتمی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، «دکتر طلال عتریسی» اندیشمند و استاد علوم سیاسی «دانشگاه لبنان» در بیروت اعلام کرد پاسخ جمهوری اسلامی ایران به عملیات ترور سردار سلیمانی سریع و همراه با حمله‌ای کمرشکن خواهد بود؛ چرا که ایران هرگز تغییر قواعد بازی و یا شکست موازنه از سوی آمریکا را نخواهد پذیرفت.

این استاد دانشگاه لبنان همچنین اعلام کرد پاسخ ایران محدود به منطقه‌ای مشخص نخواهد بود؛ بلکه با توجه به نقشی که سردار سلیمانی از ارتباط میان تمامی محور‌های مقاتومت داشت، شامل مناطقی در خاورمیانه است.

وی در ادامه اعلام کرد ایران هرگز نخواهد پذیرفت که این خسارت – یعنی ترور سردار سلیمانی- بدون قدرت بازدارندگی انجام شود؛ همچنانکه در دفعات پیشین و به هنگام سرنگونی پهپاد آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز و یا عملیات توقیف نفتکش انگلیس که در پاسخ به توقیف نفتکش ایران نزدیک جبل طارق صورت پذیرفت، انجام شد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه لبنان همچنین اعلام کرد بُعد راهبردی، ایران را به پاسخی سریع به این جنایت فجیع فرامی‌خواند و طبق برآوردهایش، پاسخ ایران در زمانی سریع به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار