حدادی: اوسین بولت حاضر است در ایران مسابقه بدهد

پرتابگر المپیکی کشورمان گفت: اوسین بولت با یک برنامه ریزی خوب می‌تواند به صورت نمادین در ایران مسابقه بدهد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان درباره اینکه مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن می‌تواند پشتوانه خوبی برای دوومیدانی کاران جوان باشد، گفت: به طور حتم برگزاری مسابقات می‌تواند کمک شایانی به نوجوانان، جوانان و ورزش دوومیدانی کند. به هر حال تعداد کمی مسابقه در طول سال برگزار می‌شود. اگر بتوانیم ۲ ورزشکار خوب در سطح جهانی را به این مسابقات بیاوریم تا در کنار قهرمانان دوومیدانی ما مسابقه بدهند به طور حتم سطح کیفی این مسابقات بالا می‌برد و علاوه بر این انگیزه ورزشکاران ما را برای مسابقه افزایش می‌یابد.

حدادی: اوسین بولت حاضر است به صورت نمادین در ایران مسابقه بدهد

او ادامه داد: ما نسبت به کشور‌های همسایه در دوومیدانی خیلی پیشرفته هستیم و فقط از کشور‌های قطر و بحرین به علت در اختیار گرفتن ورزشکاران خارجی عقب هستیم. دوومیدانی ما از کشور‌های غرب و شرق بهتر است. دوومیدانی کاران ما الگوی ورزشکاران این کشور‌ها هستند.

ایران پتانسیل دعوت از ورزشکاران خوب را دارد

حدادی درباره اینکه ایران ۳ بار میزبان مسابقات قهرمانی آسیا در ورزشگاه آفتاب انقلاب بوده و هدف از برگزاری بیست و چهارمین مسابقات بین المللی چه بود، گفت: از مسئولان فدراسیون دوومیدانی تقاضا دارم که اگر قرار شد روزی مسابقاتی در سطح بالا و بین المللی برگزار کنند بهترین ورزشکاران را بیاورند. ایران پتانسیل دعوت از ورزشکاران خوب را دارد. من در اروپا با مدیربرنامه اوسین بولت صحبت کردم و او از این موضوع استقبال کرد که با یک برنامه ریزی مشخص بولت را به ایران بیاورد. در حال حاضر بولت دوومیدانی را کنار گذاشته است، اما مدیربرنامه او گفت که در صورت برنامه ریزی خوب بولت می‌تواند به صورت نمادین در ایران مسابقه بدهد. من با مسئولان آستان قدس رضوی صحبت کردم و قرار شد در صورت امکان مسابقاتی را با حضور بولت در مشهد برگزار کنیم.

کار سختی برابر قهرمانان جوان المپیک دارم

پرتابگر المپیکی کشورمان درباره وضعیتش اظهار کرد: امسال تمرینات آماده سازی خود را پس از مسابقات جهانی زودتر از پارسال شروع کردم. از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی به علت همکاری‌هایی که برای برگزاری تمرینات من داشتند تشکر می‌کنم. اکثر قهرمانانی که در المپیک حضور دارند جوان هستند و سنشان کمتر از من است. مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته نشان داد که ما پرتابگران خیلی از لحاظ رکوردی با یکدیگر فاصله نداریم. من ۶۵ متر پرتاب کردم و رکورد قهرمان جهان ۶۷ متر بود. من اوایل امسال توانستم ۶۷ متر و ۱۹ سانتیمتر پرتاب کنم. امیدوارم در سال ۲۰۲۰ بتوانم بهترین رکورد‌های خود را کسب کنم.

اردویی در آمریکا یا آلمان برگزار می‌کنم

حدادی ادامه داد: اردوی خوبی را حدود یک ماه در جزیزه کیش پشت سر گذاشتم. مک ویلکینز در این اردو حضور فیزیکی نداشت، اما با برنامه‌های این مربی تمرینات خود را انجام دادم. ۱۰ - ۱۲ روز در تهران هستم و اگر کار‌های مربوط به اردوی برون مرزی درست شود در یکی از کشور‌های آمریکا یا آلمان اردوی خود را برگزار می‌کنم. مربی من تعدادی شاگرد از کشور چین دارد و نمی‌تواند به ایران بیاد به همین علت من باید برای تمرین با این مربی به خارج از کشور بروم. به هر حال تمرین در خارج از کشور از لحاظ روحی و روانی برای من سخت است، اما حدود ۷ ماه به المپیک مانده است و فرصت زیادی نداریم. امیدوارم بتوانم استفاده حداکثری از دانش مک ویلکینز داشته باشم تا در المپیک بهترین نتیجه را کسب کنم.

حدادی: اوسین بولت حاضر است به صورت نمادین در ایران مسابقه بدهد

چند روز قبل از المپیک به توکیو می‌روم

پرتابگر المپیکی کشورمان گفت: ۱۸ سال است که در ورزش حرفه‌ای مسابقه می‌دهم و در خیلی از اردو‌ها و مسابقات مختلف شرکت کرده ام. بهترین زمان برای حضور در محلی که در سطح دریا قرار دارد ۳ روز قبل از مسابقات است. برخی ورزشکاران ۱۰ روز را برای تشکیل اردو با شرایط آب و هوایی توکیو در نظر گرفته اند. بهترین عملکرد را ورزشکار زمانی دارد که ۳ روز قبل از مسابقات در آن شهر حاضر شود. برخی از دوستان می‌گویند ۶ ماه تا یک سال اردوی خود را در شهری که مطابق با شرایط آب و هوایی ژاپن است باید برگزار کنیم، اما با تجربه‌ای که من دارم به نظرم چند روز قبل از المپیک باید به توکیو بروم. من ۲ روز قبل از المپیک لندن به انگلیس رفتم. دوومیدانی ورزش پرمدالی است و باید دست به دست هم بدهیم تا این رشته المپیکی پیشرفت کند.


بیشتر بخوانید: قرارداد مربی حدادی در آمریکا بسته می‌شود


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار