یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور در لرستان واکسینه شدند

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغ‌داری‌های صنعتی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عزیزاله نورالهی رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان با اشاره به حذف کامل بیماری نیوکاسل در طیور لرستان، اظهار کرد: از دو ماه گذشته تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر مشاهده بیماری نیوکاسل در بین طیور بومی و صنعتی استان دریافت نشده است.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تا اواسط پائیز شاهد بروز بیماری نیوکاسل در بین طیور بومی استان بودیم به‌گونه‌ای که در اثر این عارضه حدود ۲۸۰ هزار قطعه مرغ تلف شد.

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان با اشاره به واکسیناسیون یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در استان، بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون مرغ در هزار و ۲۰۰ روستای استان واکسینه شدند.

نورالهی با اشاره به شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در کشور، تصریح کرد: با این وجود تاکنون علائمی از این بیماری در بین طیور بومی و صنعتی استان مشاهده نشده است.

او ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال و احتمال شیوع آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان اقدامات مختلف از جمله توزیع رایگان مواد ضدعفونی و واکسیناسیون طیور از روز‌های گذشته شروع شده است.

رئیس اداره طیور دامپزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغ‌داری‌های صنعتی استان انجام شده است، گفت: در مرغداری‌های صنعتی جوجه‌ها به طور مرتب علیه بیماری‌های مختلف واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار