کاهش دید افقی در گردنه زمزیران مهاباد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و مه غلیظ، دید افقی را در گردنه زمزیران در محور مهاباد - سردشت به کمتر از ۱۵ متر کاهش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید از بامداد امروز در گردنه «زمزیران» موجب کاهش دید افقی شده است که رانندگان هنگام تردد در این محور باید از چراغ مه‌شکن و زنجیر چرخ استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون دید افقی در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان نیز به دلیل مه غلیظ و بارش برف خفیف به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته‌است، افزود: تردد خودرو‌ها در این محور نیز به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده به کندی صورت می‌گیرد و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی مسیر توسط عوامل راهداری در حال انجام است.

خادمی در خصوص راه‌های روستایی نیز گفت: عوامل راهداری از روز گذشته مسیر‌های روستایی این شهرستان را برف‌روبی کرده‌اند و امروز نیز راه روستا‌های «کارگ»، «هه‌رمی»، «دوچومان»، «بینگوین»، «حسن‌چپ» و «قشقول علیا و سفلی» بازگشایی می‌شود.

او از رانندگان وسایل سنگین به‌ویژه دستگاه‌های کشنده تریلی درخواست کرد ضمن استفاده از زنجیرچرخ تا قبل از پایان عملیات برف‌روبی از تردد در گردنه‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خادمی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

او از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.