معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم

متوقف شدن سامانه‌های نظارتی در شهر قم

ذاکریان گفت: تا زمانی که اعتبارات لازم برای توسعه به این امر اختصاص داده نشود توسعه این دوربین‌ها در قم متوقف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به شاخصه‌های توسعه‌یافتگی یک شهر، گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی یک شهر، هوشمند سازی شهر بوده و شهر قم در چند سال اخیر با سرعت خوبی در این حوزه پیشرفت کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تعداد دوربین‌های فعال سطح شهر را بیش از ۲۰۰ دوربین اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۳۳ دوربین تردد شمار، ۱۱۰ دوربین نظارتی و ۱۱۰ دوربین کنترلی در سطح شهر فعال بوده و دوربین‌های دیگری نیز تا پایان سال نصب و راه‌اندازی می‌شود.

ذاکریان تأثیر نصب دوربین‌ها را در کاهش تصادفات قابل توجه دانست و تصریح کرد: با نصب دوربین‌های کنترلی در بلوار آیت‌الله بروجردی شاهد کاهش ۹۹ درصدی تصادفات و صد درصدی فوت به علت تصادف هستیم.

او منبع اعتبارات تخصیص داده شده به سامانه نظارتی و هوشمند سازی را تشریح کرد و افزود: بر طبق قانون ۴۲ درصد اخذ جریمه‌ها سهم شهرداری‌ها است، اما هیچ هزینه‌ای به شهرداری قم داده نمی‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای کاهش تخلفات رانندگی باید در جهت توسعه سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک هزینه کرده و با توجه به افزایش نوسانات ارزی نیازمند تخصیص ۴۲ درصد سهمیه شهرداری بوده و شهرداری نمی‌تواند بدون اختصاص بودجه پروژه اجرا کند.

ذاکریان ادامه داد: با اینکه سال ۹۷ حدود ۹ میلیارد تومان جریمه از تخلفات خودرو‌های داخل شهر قم اخذ شده، ولی فقط ۲۰۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت شده و امسال هیچ مبلغی به‌عنوان سهم شهرداری لحاظ شده در قانون پرداخت نشده است.

او از توقف سامانه هوشمند سازی در شهر قم خبر داد و عنوان کرد: توسعه هوشمند سازی و نصب دوربین‌ها متوقف شده تا اعتبارات لازم به شهرداری پرداخت شود و سهم ۴۲ درصدی از اخذ جریمه‌ها به شهرداری اختصاص داده شود.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار