تاکید دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین بر همکاری ایران

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد ایران تمامی اطلاعات درباره سقوط هواپیمای ۷۳۷ را در اختیار کارشناسان اوکراینی قرار داده است.

تاکید دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین بر همکاری ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه اعلام کرد ایران در تحقیقات درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی همکاری داشته و بازرسان این کشور از ابتدا تمام اطلاعات لازم را دریافت کرده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، آورده است: دفتر مرکزی عملیاتی NSDC [شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین] که به دستور رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی برای بررسی سقوط هواپیمای بوئینگ در ایران ایجاد شده، از همان ابتدا تمام اطلاعات لازم را دریافت کرده است. به کارشناسان کلیه فیلم‌ها، عکس‌ها و سایر مطالب ارائه شده تا بتوانند این سانحه را که در اطراف تهران رخ داد، تجزیه و تحلیل کنند.

دفتر ریاست جمهور اوکراین افزود: اکنون تحقیقات منصفانه انجام می‌شود. کارشناسان اوکراینی تمام اطلاعات لازم در مورد سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراین در مجاورت فرودگاه را دریافت کرده و به آن‌ها دسترسی دارند. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده، تحقیقات به صورت عینی و باهدف انجام می‌شود. بخش سیاسی کار به پایان رسیده است. متخصصان ما به منظور انجام تمامی مراحل قانونی لازم به کار خود ادامه می‌دهند.

ریاست جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از آغاز اقدامات رسمی برای انجام تحقیقات بین المللی در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داده است. روسای جمهور دو کشور بر سر لزوم رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده در ایران به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار