در لوزان سوئیس صورت گرفت:

دیدار مسئولان ورزش ایران با رئیس اتحادیه جهانی کشتی

وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس مرکز نظارت برتیم‌های ملی امروز در سوئیس با ننادلالویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه دیدار‌های مسئولین ورزش کشورمان با مدیران IOC و روسای فدراسیون‌های جهانی حاضر در لوزان سوئیس، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت برتیم‌های ملی امروز با ننادلالویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار نناد لالوویچ ضمن خیر مقدم به مسئولین ورزش کشورمان گفت:در تهران هم یادآوری کرده بودم که کشتی برای شما مهم است و این را هم با تاکید می‌گویم که کشتی هم بدون ایران معنا ندارد نه اینکه این حرف من باشد تمام دنیا به این مهم اذعان دارند که ایران مهد کشتی است و این جایگاه باید حفظ شود.


بیشتر بخوانید: نامه قهرمانان کشتی به فرماندار تهران نتیجه داد/ نام خیابان «آقا تختی» تغییر نکرد+ سند


وی در ادامه ابراز داشت: از حمایت‌های مسئولین ورزش ایران از کشتی تشکر می‌کنم و امیدوارم این حمایت‌ها بیشتر شود همانگونه که اعتقاد داریم کشتی ایران بزرگ است حمایت‌های ما هم از کشتی ایران باید بزرگ و گسترده باشد. امیدوارم که کشتی ایران مصون از هر گونه اتفاق بدی به کار خود ادامه دهد و تاکید کرد که ما در کنار کشتی ایران بودیم و خواهیم بود.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی با ابراز تاسف از اتفاقی که برای میزبانی جام جهانی افتاد گفت: ما تلاش بسیاری کردیم که تیم‌ها در این رویداد شرکت کنند، ولی بسیاری از دولت‌ها به فدراسیون‌های کشتی خود اجازه حضور در این مسابقات را ندادند و علی رغم اطمینان ما در خصوص امنیت در ایران و مسابقات، متاسفانه نتوانستیم کشور‌ها را متقاعد کنیم، ولی در اولین فرصت میزبانی یک رویداد بزرگ کشتی جهان به ایران داده خواهد شد.

لالوویچ در خاتمه ضمن تاکید مجدد در خصوص حمایت‌های همه جانبه از کشتی ایران اضافه کرد: ایران مهد و قلب کشتی دنیاست و اتحادیه جهانی از هر گونه اتفاقات ناخوشایند و بروز هر گونه مشکل برای کشتی ایران جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان کشورمان ضمن تقدیر از لالوویچ و تشکر از حمایت‌های همیشگی اتحادیه جهانی کشتی ابراز خرسندی کرد و گفت: علیرضا دبیر به عنوان یک قهرمان مسئولیت این فدراسیون را با انگیزه و تلاش وقفه ناپذیری در دست دارد و ما هم حمایت‌های های لازم را از وی و کشتی خواهیم داشت.

سلطانی فر با تاکید بر اهمیت کشتی در ایران افزود: در سال ۲۰۱۹ چهل خانه کشتی در ایران افتتاح کردیم و امیدواریم در سال ۲۰۲۰ این تعداد را به ۵۰ عدد افزایش یابد و در تلاشیم که این امکانات بیشتر در مناطق محروم احداث گردد تا استعداد‌ها شناسایی شوند و به کشتی ایران و دنیا خدمت کنیم.

در بخش دیگری از این دیدار صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز ضمن تقدیر و تشکر از رئیس اتحادیه جهانی کشتی از حمایت‌های همه جانبه و نگاه مثبت رئیس اتحادیه جهانی تقدیر و تشکر کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار