شست و شوی دست‌ها عامل کنترل بیماری آنفلوآنزا

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مهمترین عامل برای کنترل آنفلوآنزا، شست و شوی دست‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا پور منتصری متخصص بیماری‌های عفونی و عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: ویروس آنفلوآنزا به مدت ۵ دقیقه بر روی دست زنده می‌ماند و به راحتی با دست دادن به فرد دیگری منتقل می‌شود.

او، تصریح کرد: آنفلوآنزا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می‌شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

منتصری ادامه داد: دوره درمان این بیماری حدود ۱۰ تا ۴ روز طول می‌کشد و استراحت ، مصرف سبزی‌ها، استفاده از مکمل‌های ویتامین C و مایعات گرم می‌تواند کمک زیادی به درمان این بیماری کند، اما در مواقع تشدید این بیماری لازم است بیمار به پزشک مراجعه و طبق تجویز او دارو مصرف کند.

متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: آنفلوآنزا با بدن درد، سرفه‌های خشک، سوزش گلو و تب به صورت ناگهانی شروع می‌شود که بیشتر افراد مسن و کودکان به این بیماری مبتلا می‌شوند، که باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرد.

او، اضافه کرد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی بسیار واگیر است که از طریق قطرات ریز تنفسی و در نتیجه سرفه، عطسه یا صحبت در هوا پراکنده می‌شوند و قابل انتقال هستند و فرد مبتلا به آنفلوآنزا می‌تواند بیماری خود را از طریق تماس فیزیکی مانند دست دادن به دیگران منتقل کند.

پور منتصری تاکید کرد: اگر علائمی، چون آبریزش بینی، تب و بدن درد دارید، از رفتن به محل کار و یا فرستادن کودک دارای این علائم به مدت حداقل ۲ تا سه روز از رفتن به مدرسه خودداری شود.

متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: دست ندادن، روبوسی نکردن، استفاده از دستمال کاغذی یک بار مصرف و شست و شوی مکرر دست‌ها منجر به قطع زنجیره عفونت‌های ویروسی می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.