کاهش مبتلایان آنفولانزا در فارس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از یک هزار و ۱۵۰ مراجعه کننده به بیمارستان‌های فارس ۷۵ نفر مبتلا به آنفولانزا بودند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: زمان موج اول این بیماری با تداوم بارش‎ها در حال کاهش است و بیشتر مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در دو روز اخیر به دلیل بیماری شبه آنفولانزا است.

عبدالرسول همتی با بیان اینکه کسانی که علائم شبه آنفولانزا دارند نیاز به دریافت داروی خاص ندارند،افزود:دارو به اندازه کافی تهیه شده و جای نگرانی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در موج اول این بیماری حدود هزار و ۱۵۰ نفر در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری شدند که ۷۵ نفر از آن‌ها با آزمایش‌های انجام شده مبتلا به ویروس اچ وان ان وان بودند.

همتی از ارائه داروی این بیماری توسط پزشکان متخصص اطفال، داخلی و پزشکان خانواده خبر داد و تاکید کرد که بیماران مبتلا به این ویروس به هیچ عنوان از آنتی بیوتیک و کورتون استفاده نکنند، چرا که امکان روند بهبود بیمار کُند می شود.

او خواستار رعایت بهداشت فردی و جداسازی فرد آلوده از سایر اعضای خانواده و اجتماع ، شستن زیاد دست‎ها، استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام عطسه و دور ریختن این دستمال‌ها به طریقه بهداشتی برای جلوگیری از انتقال این ویروس شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمایز آنفولانزا با سرما خوردگی را در تب بالای ۳۸ درجه و عدم قطع آن پس از سه روز عنوان و افزود فرد مشکوک به آنفولانزا سریعا باید به پزشک برای انجام آزمایش و دریافت دارو مراجعه کند.

همتی گفت: بیماران مبتلا به آنفلوآنزا همانند سرماخوردگی باید مایعات کافی، آبمیوه طبیعی، آش و سوپ مصرف کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار