محصولات کشاورزی استان بوشهر گواهی شده می شوند

نخستین پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان بوشهر صادر شد.

محصولات کشاورزی استان بوشهر گواهی شده می شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی برای اولین بار در استان بوشهر با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل استاندارد و با مشارکت بخش خصوصی برای محصول گوجه فرنگی به مساحت ۵ هکتار و تولید ۱۲۰ تن در بخش شبانکاره شهرستان دشتستان صادر شد.

عبدالحسین گرشاسبی افزود: این نشان با انجام مراحل مختلف از جمله ثبت نام متقاضی در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی،  نظارت مدیر کنترل کیفیت محصولات کشاورزی،  انجام آزمون آب و خاک و گیاه،  و در آخر آزمایش محصول توسط شرکت بازرسی و اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجازآلایند‌ها از طرف اداره کل استاندارد صورت پذیرفت.

او ادامه داد: از جمله اهداف اصلی اجرای طرح تولید محصول گواهی شده به حداقل رساندن باقی مانده سموم دفع آفات و بیماری‌های گیاهی،  کود‌های شیمیایی،  فلزات سنگین و نیترات در محصولات کشاورزی‌ است،  ایجاد اعتماد عمومی و فرهنگ سازی برای استفاده از غذای سالم از دیگر اهداف این طرح‌ است.

گرشاسبی تاکید کرد: پویش تولید محصول گواهی شده با شعار «نه به آلاینده‌ها» با مشارکت کشاورزان و دستگاه‌های اجرایی مربوط راه اندازی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.