هشدار هواشناسی بوشهر درباره ناپایداری‌های جوی

هواشناسی بوشهر درباره وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش دما هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به جو استان از بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ دی)، انتظار داریم سرعت وزش باد‌های جنوبی در شمال و مرکز خلیج فارس بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود با تقویت سامانه بارشی در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ دی)، بارندگی‌ها به تناوب در استان تداوم یابد و جمعه با خروج تدریجی سامانه، باد شدید شمالی وزیدن بگیرد.

او ادامه داد: دمای هوا نیز تا دوشنبه هفته آینده به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در زمان فعالیت سامانه یعنی از امروز تا دوشنبه هفته آینده، شاهد وزش باد شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ، کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهیم بود.

راستگو عنوان کرد: چهارشنبه و جمعه باد‌های شدید جنوبی و به تدریج از روز جمعه تا اواسط روز دوشنبه هفته آینده باد‌های شدید شمال غربی خواهد وزید.

او افزود: افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به استان و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله پیامد‌های فعالیت ناپایداری‌های جوی در این مدت خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: به سبب وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از تردد‌های دریایی اجتناب شود، تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی به سبب بارش باران، اندیشیده شود، از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها و واحد‌های تولیدی دامداری انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.