یمن: نقش مثبت سلطان قابوس فراموش نمی‌شود

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی ضمن تسلیت گفتن درگذشت پادشاه عمان نقش سلطان قابوس را در تحولات منطقه مثبت ارزیابی کرد.

محمد عبدالسلامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده یمنی در پیامی ضمن تسلیت گفتن درگذشت پادشاه عمان نقش سلطان قابوس را در تحولات منطقه مثبت ارزیابی کرد.

 عبدالسلام گفت: «مردم یمن هرگز نقش مثبت سلطان قابوس را در رد تجاوز علیه یمن و حمایت انسانی را فراموش نمی‌کنند.»

عبدالسلام افزود: «ما یقین داریم که سلطان هیثم با حکمت و قدرت در خط سلطان قابوس حرکت می‌کند.»

سلطان قابوس که نزدیک به ۵۰ سال بر عمان حکفرمایی کرده بود، در ۷۹ سالگی درگذشت.

دولت عمان به همین دلیل، ۳ روز عزای عمومی در کشور اعلام و امروز (شنبه) را تعطیل رسمی اعلام کرد؛ همچنین پرچم این کشور به مدت ۴۰ روز به حالت نیمه برافراشته در می‌آید.

پیش‌تر نیز عبدالسلام اعلام کرده بود: «به سران و ملت عزیز عمان صمیمانه تسلیت می‌گوییم و در این مصیبت بزرگ با آن‌ها ابراز همدردی می‌کنیم. از خداوند می‌خواهیم که سلطان قابوس را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و به خانواده وی و ملت عمان صبر عطا بفرماید.»

روزنامه گاردین چندی پیش در گزارشی اعلام کرد با توجه به وخامت وضع جسمانی سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان، بحث‌های مفصلی در دیوان پادشاهی این کشور برای تعیین جانشین احتمالی او آغاز شده است.

روند تعیین جانشین شامل باز کردن نامه‌های مهر و موم شده در دیوان پادشاهی در مسقط می‌شود که می‌تواند جانشین سلطان قابوس، که نزدیک به ۵۰ سال بر این کشور حکومت کرد را تعیین کند. این در صورتی خواهد بود که دیوان پادشاهی نتواند در خصوص تعیین جانشین به اتفاق نظر دست یابد.

گاردین یادآور شد پادشاه عمان فرزندی ندارد و تاکنون به طور علنی جانشین برای خود معرفی نکرده است. با این حال به طور مخفیانه نام جانشین خود را در نامه‌ای مهره موم شده به شورای خاندان سلطنتی فرستاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار