پایش توزیع دارو‌های دامی در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: تامین و توزیع دارو‌های دامپزشکی توسط نیرو‌های این اداره رصد و پایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مجتبی ورمقانی گفت: با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل دقیق بر توزیع و فروش دارو‌ها اظهار داشت: زنجیره توزیع دارو‌های دامی تحت رصد و پایش منظم بازرسان این اداره کل قرار دارد.

او افزود: با توجه به ضرورت شفافیت در امر توزیع دارو‌های دامی، نحوه تامین و مصرف دارو و مکمل‌ها و افزودنی‌ها در کارخانجات خوراک دام و طیور و واحد‌های دامی و مرغداری‌های استان مورد پایش قرار می‌گیرد که در این راستا یک هزار و ۷۹۸ مورد مربوط به مراکز مایه‌کوبی، داروخانه‌ها، درمانگاه روستایی - عشایری و شرکت‌های پخش است.

ورمقانی با اشاره به اینکه ۱۲۷ مورد دیگر از این رصد و پایش‌ها مربوط به کارخانجات خوراک دام و طیور و مکمل‌سازی بوده است، یادآور شد: ۵۲۷ مورد مرغداری و ۳۵۳ مورد دامداری است که این رصد‌ها همچنان در راستای تامین سلامت و بهداشت عمومی ادامه دارد.

او اضافه کرد: در این رصد و پایش‌ها ۱۶۷ قلم دارو و واکسن غیرقابل مصرف (تاریخ منقضی و قاچاق) به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف و ضبط شده است.

ورمقانی با بیان اینکه در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) ۱۵ مورد تخلف به مراجع قضایی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و هیات بدوی نظام دامپزشکی معرفی شدند، گفت: یک درمانگاه روستایی و عشایری و یک داروخانه نیز در این ارتباط پلمب شد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اخذ ۱۰ نمونه PMS و ارسال به مرکز تشخیص در این مدت تاکید کرد: طی اجرای این طرح ۲ مورد داروی تقلبی نیز کشف و جمع آوری شد.

ورمقانی افزود: از دیگر برنامه‌ها در این راستا نمونه برداری و تمدید هشت مورد از پروانه‌های ساخت مکمل‌سازی سارال، تشکیل ۴ جلسه رصد و پایش، بازدید مشترک با نماینده جهاد و سازمان صمت از اتحادیه مرغداران گوشتی استان در جهت رصد و پایش اقلام استراتژیک، انجام هشت مورد گشت مشترک در شهرستان‌های با نماینده تعزیرات و صدور پروانه پخش شعبه استانی دارو پخش بوده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دامپزشکی ، داروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.