اما و اگر‌های معافیت‌های مالیاتی مدارس و مراکز غیردولتی

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی درباره پرداخت یا معافیت‌های مالیاتی مدارس و مراکز غیردولتی توضیحاتی ارائه داد.

سعید صالح مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت برخی معلمان در فضای مجازی و دریافت مالیات از این افراد اظهار کرد: تعیین تکلیف افرادی که به عنوان معلم در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در قبال خدمات ارائه شده مبلغی دریافت می‌کنند بر عهده آموزش و پرورش نیست و باید در این مورد قانونی وضع شود که برای این افراد تعیین تکلیف کنند.

او ادامه داد: مدارس غیردولتی هم از پرداخت مالیات معاف بوده و مراکز ۴ درصد از شهریه خود را به خزانه واریز می‌کنند، اما درمورد گردش مالی بالایی که به این مدارس و مراکز نسبت داده می‌شود بخش عمده آن به چاپ کتاب برمی‌گردد.

صالح بیان کرد: برای فعالیت در حوزه کتاب مجوز از وزارت ارشاد دریافت می‌شود و افراد دارای مجوز طبق قوانین این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی به وضعیت معافیت مالیاتی مدارس غیردولتی هم اشاره و اظهار کرد: درباره مدارس غیردولتی مواد حمایتی دارد که از تخصیص زمین شامل می‌شود تا بخشی از پرداخت کمک هزینه و صندوق حمایت از موسسات غیردولتی معاف از مالیات که اکنون فقط پرداخت عوارض مالیات معافیت پیدا کرده است، که البته در این مورد هم برخی دستگاه‌ها با عناوین مختلف از این مدارس مالیات دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: چرا معلمان اینترنتی و مدارس لاکچری معاف از مالیات هستند؟


او با تأکید بر اینکه بخش عمده مدارس غیردولتی با فشار مالی مواجه هستند، گفت: معمولا تصور بر این است که تمام مدارس از نظر تمکن مالی وضعیت مناسبی دارند در حالی که تعداد آن‌ها اندک است و بر همین اساس اگر دولت می‌تواند مدارسی را جایگزین مدارس غیردولتی کند می‌تواند وارد این زمینه شود.

صالح اظهار کرد: برای تصمیم گیری درمورد معافیت یا پرداخت مالیات از مدارس باید دیدگاه کارشناسی نسبت به آن داشته باشیم و صرفا نگاه یک جانبه به این موضوع نداشته باشیم. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که چند درصد از مدارس غیردولتی با پرداخت مالیات می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۲ دی ۱۳۹۸
به نظرمن باید مدارس انتفاعی مالیات خوب وکاملی بدهند چون این همه پولی که می گیرند وبه معلمتنشان هم پول خوبی نمی دهند
آخرین اخبار