الگوی ساخت و ساز پایدار در کشور نداریم

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با تاکید بر اینکه الگوی ساخت و ساز پایدار در کشور نداریم، گفت:عمر مفید ساختمان‌های احداث شده در کشور باید حداقل ۵۰ سال باشد، اما این عدد در بهترین حالت ۳۰ سال است.

الگوی ساخت و ساز پایدار در کشور نداریمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزبه ظهیری در پاسخ به این سئوال که چرا واحد‌های مسکونی تولید شده گروه سرمایه‌گذاری مسکن گران به فروش می‌رسند، گفت: استفاده از مصالح ساختمانی درجه یک و نوع ساخت باعث شده تا مسکن تولید شده نسبت به سایر تولیدات مسکن ۱۰ درصد گرانتر باشد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت ساخت، موضوع مهمی در تولید مسکن است و باید به سمت الگوی ساخت و ساز پایدار حرکت کنیم، ادامه داد: افزایش کیفیت ساخت و ساز باید در کشور مورد توجه قرار گیرد، چرا که اصلی‌ترین استراتژی برای بالا بردن کیفیت تولید ساختمان پیدار است.

ظهیری تاکید کرد:کمتر از یک دهه است که در دنیا تولید ساختمان پایدار مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است، اما در کشور الگوی ساخت و ساز پایدار نداریم، به همین دلیل است که می‌بینیم عمر مفید ساختمان‌ها در ایران تا این حد پایین است.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن اضافه کرد: طول عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ۳۰ سال است، در حالی که بر اساس استاندارد‌ها باید حداقل عمر مفید ساختمان‌ها ۵۰ سال باید باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه انرژی در دنیا مهمترین عامل اقتصادی محسوب می‌شود، می‌بینیم که مصرف انرژی و پرت انرژی در ساختمان‌ها تا چه حد مورد توجه و اهمیت است.

وی گفت: در ایران ۳ برابر دنیا انرژی مصرف می‌کنیم و ۳۰ تا ۴۰ درصد انرژی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که متاسفانه پرت انرژی در ساختمان‌ها نیز بالا است پس باید در ساخت و ساز‌ها به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها توجه ویژه‌ای شود و همانطور که در گذشته نوع ساخت و ساز با طبیعت سازگار بود ساخت و ساز‌ها به سمتی حرکت کند که مصرف انرژی در ساختمان‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.