بارش کم سابقه برف در فریمان

بارش کم سابقه برف در فریمان موجب اختلال در رفت و آمد و بروز مشکلاتی برای مردم و به خصوص رانندگان شد.

بارش کم سابقه برف در فریمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباسعلی صفایی فرماندار فریمان  گفت: شدت بارش‌ها در سطح شهرستان فریمان به حدی بود که موجب شکسته شدن درختان شد و در چند مورد حادثه سقوط بر روی وسایل نقیله و دیوار منازل روی داد.
 
او افزود: از مجموع ۱۵۴ روستای این شهرستان راه‌های ارتباطی ۳۴ روستای بزرگ فریمان تا ظهر امروز یکشنبه بازگشایی شد.
 
صفایی ادامه داد: هم اکنون راه ارتباطی ۱۲۰ روستای کم جمعیت شهرستان بسته است، اما نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در حال بازگشایی آن‌ها هستند.
 
صفایی با اشاره به بارش ۷۸ سانتیمتری برف در ۲۴ ساعت گذشته گفت: خوشبختانه این بارش‌ها که در ۳۰ سال گذشته کم نظیر بوده  خسارت یا آسیب خاصی در شهرستان ایجاد نکرده است.
 
فرماندار فریمان گفت: شب گذشته شدت بارش برف به حدی بود که مجبور شدیم جاده مشهد - فریمان - تربت جام را برای حفظ ایمنی مسافران مسدود اعلام کنیم، اما امروز این مسیر باز است.
 
صفایی میزان بارش باران در ۲۴ گذشته این شهرستان را ۵۰ میلیمتر بیان کرد و افزود: میزان بارش باران طی سال آبی جاری ۱۲۸ میلیمتر بوده است.
 
رییس اداره راهداری شهرستان فریمان نیز گفت:در حال حاضر ۲۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین با ۳۵ پرسنل مشغول بازگشایی معابر اصلی و فرعی هستند و با توجه به حجم بارش‌ها تاکنون بیشتر راه‌های روستایی شهرستان فریمان که بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر است بازگشایی نشده است. 
 
شدت و تداوم بارش‌ها موجب تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی و لغو امتحانات دانشگاه‌ها شد. در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با دمای ۵- سردترین شهر استان بود.
 
انتهای پیام//.ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.