جان کری: برجام قدرتمندترین و شفاف‌ترین توافق بر روی زمین است!

وزیر امورخارجه اسبق آمریکا مدعی شد توافق هسته‌ای ایران قدرتمندترین شفاف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین توافق بر روی زمین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز، جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری مدعی شد توافق هسته‌ای ایران (برجام) قدرتمندترین، شفاف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین توافق بر روی زمین است.

مجری شبکه سی‌بی‌اس نیوز از جان کری پرسید: «همانطور که می‌دانید موضوع ایران در صدر موضوعات قرار دارد. جو بایدن اعلام کرده است در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری توافق هسته‌ای را احیاء خواهد کرد؛ نظر شما چیست؟»

جان کری پاسخ داد: «جو بایدن این موضوع را تشخیص می‌دهد و می‌داند که بازگشت به جایی که بودیم کافی نیست، زیرا وضعیت تغییر پیدا کرده است. مطالب جدیدی در سه سال و نیم گذشته اضافه شده اند. جو بایدن می‌داند که ما باید مطمئن باشیم که تمامی موارد را در توافق تحت نظر داشته باشیم.»

وی افزود: «واقعیت این است که فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه همچنان تلاش می‌کنند که توافق را حفظ کنند، زیرا این موضوع را تشخیص داده‌اند که توافق هسته‌ای قدرتمندترین، شفاف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین توافق بر روی زمین است.»

رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفت که به طور یکجانبه به تمامی متحدانمان بی‌توجهی کند و از توافق خارج شود.

مجری پرسید: «رئیس‌جمهور ترامپ در پیامی توئیتری از دولتی که شما وزیر خارجه اش بودید به خاطر کمک به فراهم کردن پول برای سپاه انتقاد کرد، نظر شما چیست؟»

جان کری گفت: «آنچه که من واقعا باید بگویم این است که شما یک کارشناس هستید. شما می‌دانید که توئیت رئیس‌جمهور دروغ است. رئیس‌جمهور امروز این توئیت را منتشر کرد، زیرا می‌دانست من امروز در برنامه‌های تلویزیونی شرکت می‌کنم و این سوال در جایی از من پرسیده خواهد شد. معتقدم باید شما و رسانه‌ها بگویید که این یک دروغ است.»

جان کری افزود: «آن‌ها (ایرانی‌ها) ۱۵۰ میلیارد دلار دریافت نکردند. من به طور شفاف باید بگویم که مقداری از پول بودجه ایران برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. هیچ جای تعجبی وجود ندارد. شاید رئیس جمهور ترامپ مطلبی در این رابطه نمی‌داند، اما واقعیت این است که نهاد اطلاعات دفاعی خود او (ترامپ) در سال ۲۰۱۷ در کنگره شهادت داد که مقادیر کمی پول به دست سپاه می‌رسد.»

جان کری ادامه داد: «بیشتر پول به اقتصاد ایران وارد شد و این دقیقا همان حرفی است که من زده ام؛ بنابراین سپاه در گرفتن پول مشکلی ندارد. واقعیت این است که آنچه که دونالد ترامپ می‌گوید که آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار گرفته اند یک دروغ است.»

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: «ترامپ می‌گوید که تمامی این پول به آن‌ها (سپاه) پرداخت شده است. این کار نشده است. نهاد اطلاعات دفاعی وی می‌گوید که بیشتر پول به اقتصاد کشور وارد شده است. ما باید سوالات درباره دروغ‌های دونالد ترامپ را متوقف کنیم و به واقعیت‌ها بپردازیم. واقعیت این است. بیشتر این پول وارد اقتصاد ایران شد، اما آن‌ها (دولت ترامپ) می‌گویند که برای تامین مالی سپاه استفاده شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معروع
۰۴:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
زنده باد ارتش سپاه اسلام به نظر بنده از این به بعد باید بگیم ارتش سپاه پاسداران اسلام و ایران . چون ارتش سپاه هیچ گونه کموکسری نسبت به ارتشهای تراز اول دنیا را ندارد چه از لحاظ جنگ چریکی وموشکی واطلاعاتی ونفوذ ومخصوصا دریایی از لحاظ کمک به مردم مستضعف و گرفتار در دام بلایای طبیعی حرف اول را در دنیا میزند ما میتوانیم با معرفی سپاه به عنوان یک ارتش قوی و مردم نهاد در سطح جهان هم از ان دفاع ملی بکنیم وهم از ترور سرداران رشیدی مثل شهلانی جلوگیری بکنیم به امید روز سرافرازی ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ایران بهتره به آمریکایی ها وعده بدهند که هر وقت ترامپ استیضاح شد آماده گفتگو می شود. با این کار ،این ترامپ خبیث استیضاح میشه واینقدر تحریم نمیکنه و. ...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجید
۱۳:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دروغ میگوید این خبیث پست فطرت شیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
قابل توجه مسولینی که منتظرن دموکرات ها بیان واز برجام خارج نشدن درحقیقت اونا هم دنبال اضافه کردن چیزهایی به اون هستن دقت کنید کاملا صحبت های اون رو متوجه میشین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
هی جان کری: هنوز که اذان را در کعبه نگفته اند جه شد مردک؟ تا کشتار جهانی و نابودی زمین را به انجام نرسانید دست ار قلدرمآبی و کشتار دسته جمعی بر نمی دارید؟ شما پیروان آئین همان مسیح مرده زنده کنی هستید که الآن گوش بفرمان در رکاب ولی امرمسلمین جهان منتظر اشاره است به خود بیائید آیا؟ نمی خواهید در مورد گزینه روی میز ایران تحقیق جهانی کنید؟ چرا؟ به پیامبر میلیارد میلیارد مسلمان حضرت ختمی مرتبت محمد(ص) با انتشار کتاب آیات شیطانی سکوت کردید؟ چرا حقوق بشرآمریکائی در مورد قتل نفس انسان در مقابل انسان هنگامیکه مادر باردار بود سکوت کردید و حامی مجرم شدید؟ چرا برای پیامبر ختم رسل محمد(ص) کایکاتور کشیده شد سکوت جهانی کردیدو....... حالا سرت تازه خورده به سنگ چون به ساعت صفر دارید نزذدیک میشوید؟گرچه هر چه گفتیم و ادله آوردیم خواندن یاسین در گوش الاغ است..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
هیچ فایده ندارد ...فقط در حد حرف و به نفع غربیها...جان کری یکی از دشمنان قسم خورده ایران
Canada
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
حقیقتا باید بگیم برجام پیچیده و محرمانه ترین غیر قابل اعتمادترین توافق جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
زنده باد سپاه اسلام .آمریکاییها از سپاه ایران میترسن. چون با وجود سپاه اونا نمیتونن در منطقه هیچ غلطی بکنند. حالا که میدونن با چالش بزرگی روبرو هستن میخان صفت های زشت خودشون رو به سپاه نسبت بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چیزی که دشمن ازش تعریف کنه معلومه نه تنها بی فایدست بلکه ضررش خیلیه برجام خیلی ا ز فهالیتهای کشورعزیزما را عقب انداخت دشمن هم بخاطر این ازش همایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
زنده باد سپاه اسلام .آمریکاییها از سپاه ایران میترسن. چون با وجود سپاه اونا نمیتونن در منطقه هیچ غلطی بکنند. حالا که میدونن با چالش بزرگی روبرو هستن میخان صفت های زشت خودشون رو به سپاه نسبت بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا این برجان رو پاره کنید بره. سردار رو کشتن هواپیمای مسافربری رو آتیش زدن این آمریکایی ها بازم دنبال برجام هستین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
شما (آمریکا) نه با برجام ونه بی برجام نفعی برای کشور ما ندارید‌
Germany
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دوباره شروع شد.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۹:۴۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
همتون یه مشت رذل و دروغگویید که با فریب ایران برجام رو تحمیل کردین.۱۵۰ میلیارد دلار میشه سه برابر بودجه سال ۹۹ ایران.ایا امریکایی که حقوق سربازانش رو از گلوی ملتها میبرا و میده حاضره اینقدر پول بما بده.قطعا نه.حتی اگر اون پول بلوکه شده خودمون باشه.برجام بزرگترین اشتباه سیاست خارجی ما در طول تاریخ بود.که یکطرف قرارداد بدون اینکه کوچکترین اسیبی ببینه ازش خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
من هم در انتخابم اشتباه کردم خدایا بهمون فرصت جبران بده ای کاش بصیرتمون بیشتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خود ترامپم ميدونه برجام قويترين و محكم ترين توافق روي كره زمينه و غير قابل نقضه و خودشم به آب و آتيش بزنه نميتونه اونو نقض كنه ولي خودشو زده به كوچه علي چپ و ميخواد با كولي بازي امتياز بگيره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اگرخوب بود پول هایی که به ایران داده شد چه شد کجا رفت بدترین توافق تاریخ بود وضعیت ملت روزبروز بدترشد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
برای اونا بهترین توافق تاریخ بود نه برای ما
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
توافق یعنی دو یا چند نفر سر موضوعی به تفاهم رسیده و قرار میگذارند بر اساس آن عمل کنند ......شما که در رفتی......برجامتون هم به درد خودتان میخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
عالم و آدم هم همينو ميگن و ميگن بهتر از اين نميشد ولي كو گوش شنواي آمريكائيا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
احتمال زیاد میخوان دفعه بعد کسی رو بیارن که با پنبه سر ایران رو ببره. (مذاکره موشکی و منطقه ای)
توی انتخابات قبلی من و خیلیا اشتباه کردیم ولی امیدوارم این دفعه اکثریت به کسی که با تقویت نظامی برامون امنیت میاره رای بدن.
آخرین اخبار