تمام محورهای خراسان جنوبی، باز و ترافیک روان است

رانندگان در مسیرهای روستایی و خاکی به دلیل ایجاد گل و لای بیشتر احتیاط کنند.

شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در پی بارش های سنگین برف در شبانه روز گذشته و کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محورها مواجه شده بود که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، پلیس راه و گروه های امدادی، کلیه مسیرهای اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

او  افزود: محورهای قاین - گناباد، بیرجند - قاین و سربیشه - پایانه ماهیرود شب گذشته به دلیل ریزش برف و کولاک، مسدود اعلام شده بود که با تلاش عوامل راهداری در ساعات اولیه بازگشایی شد .

شهامت اظهار کرد: با فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، از ۲ روز گذشته ۲۳ باب راهدارخانه و ۶۰ اکیپ راهداری در محورهای استان فعال شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت:جهت باز نگاه داشتن محور ها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود 1343 تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر 3140 کیلومتر-باند راه‌های استان اقدام نموده اند.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پس از حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح امروز با کمک دهیاران و شهرداری‌ها در شهرستان های مختلف انجام می گیرد.

شهامت گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

او همچنین به رانندگان توصیه کرد: با توجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و ضمن همکاری با پلیس راه و تیم های راهداری، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار