ترکاشوند: انتظار صعود تیم ملی به المپیک توکیو را داشتیم

کارشناس والیبال گفت: توقع داشتیم تیم ملی والیبال به المپیک توکیو صعود کند که این اتفاق هم رخ داد.  

محمد ترکاشوند کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در درباره صعود تیم ملی والیبال به المپیک توکیو اظهار کرد: به هر حال توقع داشتیم که تیم ملی والیبال به المپیک صعود کند که این اتفاق هم رخ داد. مسابقات لیگ حدود ۵۰ روز تعطیل شده بود و بازیکنان تیم ملی نزدیک یک ماه با یکدیگر تمرین کردند و مربی تیم ملی تمرینات خوبی در نظر گرفته بود و روند خوبی تیم ملی داشت. درست است که لژیونر‌ها دیر به تیم ملی اضافه شدند، اما در مجموع تیم ملی به جز دیدار با تیم ملی کره جنوبی بازی‌های خوبی در مسابقات انتخابی المپیک ارائه کرد.

او ادامه داد: بازی با کره جنوبی برای تیم ملی سخت بود، اما آن بازی روز خوب بازیکنان ما در پست‌های قدرتی، پشت خط زن و دریافت کنندگان نبود و شرایط ایده آلی نداشتند. هنر پاسور تیم ملی این بود که با ۲ بازیکن سرعتی  توانست بازی را با دریافت‌های خوب به نفع تیم ملی به پایان برساند. همچنین سعید معروف در ست پنجم بازی با وقفه‌ای که ایجاد کرد به نظرم خیلی حرفه‌ای گری کرد. با توجه به اینکه تیم ملی کشورمان شناخت خوبی از تیم ملی چین داشت در دیدار دوم برابر این تیم خیلی روان و منسجم‌تر بازی کرد. به نظرم بعد از بازی با کره جنوبی شوک خوبی به تیم ملی وارد شد  و بازیکنان تیم ملی متوجه شدند که نباید تیم ملی چین را دست کم بگیرند و اگر برابر حریف چینی خود محکم بازی نمی‌کردند شاید همانند بازی با کره جنوبی برایشان خطرناک می‌شد.  

ترکاشوند بیان کرد: تیم ملی چین میزبان بازی‌ها بود و از حمایت تماشاگران برخوردار بود و به نظرم بازیکنان آن قدر خوب کار کردند که جای بحث باقی نگذاشتند و به نوبه خودم صعود تیم ملی به المپیک را به جامعه ورزش، والیبال و مردم کشورمان تبریک می‌گویم. ان شاالله این موفقیت استمرار داشته باشد و بتوانیم در هر دوره از المپیک حضور یابیم و در آنجا نتایج خوبی بدست آوریم.  

کارشناس فوتبال درباره اینکه باید چه انتظاراتی از نتایج تیم ملی در المپیک داشته باشیم، گفت: مسابقات المپیک با سایر رقابت‌ها متفاوت است. به هر حال المپیک حدود ۷ ماه دیگر برگزار می‌شود و باید ببینیم شرایط بازیکنانمان به چه صورت است و آیا تدارک لازم برای این تیم دیده شده است و سپس از تیم ملی انتظار موفقیت در این رقابت ها را داشته باشیم.


 بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال ایران ۳ - چین صفر /پرش بلند قامتان از دیوار چین به سمت توکیو /دومین رشته تیمی ایران المپیکی شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار