آمریکا ۷ مقام ونزوئلایی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد

وزارت‌خزانه داری آمریکا ۷ نفر از مقامات نزدیک به رئیس جمهور ونزوئلا را به لیست تحریمی خود اضافه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، واشنگتن روز دوشنبه، تحریم‌های جدیدی را علیه هفت مقام رسمی دولت ونزوئلا وضع کرده است.

این تحریم‌ها پس از تلاش‌های نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا برای تسلط بر کنگره ونزوئلا و خارج کردن آن از سیطره خوان گوایدو به تصویب رسیده است.

طی ماه گذشته، ارتش از ورود خوان گوایدو به صحن پارلمان ممانعت به عمل آورد و این کافی بود تا حزب سوسیالیست پارلمان، کنترل قوه قانون‌گذاری ونزوئلا را برعهده بگیرد.

این در حالی است که حامیان گوایدو تحت حمایت آمریکا، ضمن برگزاری جلسات جداگانه‌ای در تاریخ ۵ ژانویه مجدداً گوایدو را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: «واشنگتن ۷ مقام رسمی دیگر را که با پیشنهاد مادورو تلاش کردند تا در روند دموکراتیک در ونزوئلا اختلال ایجاد کنند تحت تحریم قرار داده است».

این سری از تحریم‌ها، دسترسی افراد تحت تحریم به بازار‌های مالی آمریکا را منع و هرگونه دارایی آن‌ها که در کنترل آمریکاست را مسدود کرده است. هیچ یک از افراد در آمریکا حق ندارند که با افراد تحت تحریم، ارتباط مالی برقرار کند.

خوزه نوریگا، فرانکلین دوارت، خوزه بریتو، کنرادو پرز، آدولفو سوپرلانو و نگال مورالس از جمله چهره‌های ونزوئلایی که در لیست جدید تحریم آمریکا قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار