عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

گسترش تولید نفت خام سنگین با ظرفیت ۴۰ هزار بشکه در روز

فرشچی گفت: رویکرد توسعه جزیره قشم به گسترش صنایع پالایشگاه نفت خام سنگین و ظرفیت ۴۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی در روز و ایجاد مجتمع پتروشیمی گسترده به عنوان هاب پتروشیمی منطقه تبدیل شده است.

گسترش تولید نفت خام سنگین با ظرفیت ۴۰ هزار بشکه در روزبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پروین فرشچی عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در دومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری قشم گفت: جزیره قشم نگینی در دل آب‌های خلیج فارس بزرگ‌ترین و به نوعی متنوع‌ترین جزیره کشور است این جزیره دارای ظرفیت‌های ارزشمند طبیعی همانند طولانی‌ترین غار نمکی جهان، خلیج دلفین‌ها، سایت تخم گذاری لاکپشت‌های پوزه عقابی و ... است که این جزیره را بی‌بدیل به جزیره هفت‌گانه خلیج فارس معرفی کرده است.

او ادامه داد: دارا بودن میراث‌های طبیعی و تاریخی متعدد، فرهنگی، غنی و سبک برند ژئوپارک جهانی قشم در سازمان بین المللی یونسکو این جزیره بی همتا را به یکی از مراکز گردشگری کشور و جهان تبدیل کرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هرچند که پتانسیل عظیم گردشگری و به خصوص گردشگری و ورزش‌های ساحلی و دریایی این جزیره تا کنون برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های لازم را به همراه نداشته است و ظرفیت‌های صنعتی این جزیره همانند وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و ۱۷ مخزن نفتی و گازی اطراف جزیره قشم اعم از محدوده خشکی و دریایی یکی از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این جزیره است.

فرشچی گفت: همچنین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، کارخانه آب شیرین کن با ظرفیت ۱ هزار متر مکعب در روز و ۲۰۰ واحد صنعتی در ۲ شهرک با بیش از ۵ هزار نیروی کار فرصت با ارزشی را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این جزیره فراهم کرده است.

او اضافه کرد: رویکرد توسعه جزیره قشم به گسترش صنایع پالایشگاه نفت خام سنگین و ظرفیت ۴۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی در روز و ایجاد مجتمع پتروشیمی گسترده به عنوان هاب پتروشیمی منطقه جهت تبدیل گاز طبیعی به پلی‌پروپیلن و فرآورده‌های جانبی از یک سو و از سویی دیگر رسالت حفظ محیط زیست یکی از رویکرد‌های این جزیره است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: مهم‌ترین معیار‌های توسعه و استقرار صنایع پتروشیمی با بهره گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی تحلیل شده و نقشه پهنه بندی محدوده مورد مطالعه جهت توسعه و استقرار صنایع پتروشیمی یکی دیگر از منابع ارزشمند در جزیره قشم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار