اجرای مرحله دوم احداث پایانه صادراتی و بسته‌بندی در آستانه اشرفیه

چگونگی تسهیل بهره‌برداری از مجموعه میدان میوه و تره بار و روند اجرای مرحله دوم احداث پایانه صادراتی و بسته‌بندی آستانه اشرفیه با حضور معاون وزیر بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور امروز از مجموعه میدان میوه و تره بار شهرستان آستانه‌اشرفیه بازدید و در نشستی روند تسهیل بهره‌برداری از این طرح را بررسی کرد.

او در این نشست به مصوبات حمایتی جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پیرامون حمایت از رونق تولید اشاره کرد و افزود: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم باید همت جدی برای جلوگیری از ایجاد خلل در روند تولید و اشتغال، وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: برای اجرای این طرح اعم از احداث، محوطه‌سازی و تجهیزات، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بابک دین پرست افزود: با راه اندازی کامل این میدان میوه و تره بار برای ۳۸۵ نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

او گفت: این میدان میوه و تره بار در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع و با زیربنای پنج هزار و ۶۶۳ متر مربع با هدف حمایت از تولید کشاورزی و مصرف کننده با ۴۶ واحد تجاری احداث شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌ها این مجموعه حدود ۳۴ درصد حجم میوه و تره بار مورد نیاز شرق استان را تامین و فاز دوم احداث پایانه صادرات و بسته‌بندی را نیز دنبال می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و با حضور در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه‌های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.