آموزش مبارزه با آفت سن غلات در مرکز خدمات مکریان غربی مهاباد

مسئول مرکز خدمات مکریان غربی شهرستان مهاباد گفت: به منظور جلوگیری از کاهش خسارت ناشی از آفت سن به مزارع دوره یک روز آموزشی در مرکز خدمات مکریان غربی برگزار شد.

آموزش مبارزه با آفت سن غلات در مرکز خدمات مکریان غربی مهابادامانی مسئول مرکز خدمات مکریان غربی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دوره یک روزه آموزشی مبارزه با آفت سن مزارع زراعتی برای ۲۲ نفر از روستاییان مرکز خدمات مکریان غربی این شهرستان برگزار شد.

او با بیان اینکه این آفت بر کیفیت و کمیت بذر گندم تأثیر بسیار منفی دارد، افزود: تاکنون مبارزه خوبی با آفت سن در شهرستان انجام شده و بهتر است که از ورود سموم غیراستاندارد به بازار در حوزه کشاورزی به ویژه درباره سن غلات جلوگیری شود.

امانی اضافه کرد: کشاورزان به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از این آفت به مزارع با مراجعه به فروشگاههای گیاهپزشکی، سموم مورد نیاز را دریافت و نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

او تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از زمان ریزش سن و بالابردن سطح آگاهی‌های لازم برای مبارزه با سن مادر و اطلاع‌رسانی‌ بهنگام به کشاورزان سبب می شود تا خسارات ناشی از این آفت به حداقل رسد.

مسئول مرکز خدمات مکریان غربی شنهرستان مهاباد اساسی ترین مرحله مبارزه با سن را ردیابی سن مادر و پوره آن دانست وگفت: برای مبارزه با سن زدگی و جلوگیری از مقاوم شدن آفت سن در برابر سموم، تغییر سموم مربوطه هر چند سال یکبار ضرورت دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.