۹۰ درصد واحد‌های صنعتی اردبیل تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد از واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی اردبیل تحت پوشش سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی قرار دارد.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از محیط زیست، از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۹۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان به سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی خبر داد.

او با بیان اینکه در کنار اقدامات زیرساختی مانند ایجاد و توسعه شبکه فاضلاب و تصفیه خانه، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محیط زیست توسط سرمایه گذاران امری اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: مدیریت یکپارچه، تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت بهینه زیست محیطی، با تجمیع واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی امکان پذیر خواهد بود که تحقق این امر، سبب کاهش هزینه‌ها و توسعه صنعتی کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه برای بهبود کیفیت پساب تصفیه خانه ها، برخی از واحد‌های تولیدی نیازمند طراحی پیش تصفیه در واحد‌های صنعتی خود هستند، بیان کرد: با اقدامات انجام شده، بیش از ۹۰ درصد از واحد‌های صنعتی، تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که در طول یک سال گذشته تلاش شده تا ضمن اتصال واحد‌های صنعتی به تصفیه خانه فاضلاب و همچنین افزایش سطح کمی و کیفی مراحل پیش تصفیه واحد‌های تولیدی، کیفیت تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی استان را ارتقاء داد.

اهلی ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را از موارد مهم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی، باعث کاهش مشکلات و آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد و در این راستا، ایجاد و توسعه تصفیه‌های خانه‌های جدید، در برنامه‌های اصلی این شرکت قرار دارد.

او یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت برای احداث تصفیه خانه را اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی اردبیل (۱) و (۲) بیان کرد و افزود: با پیگیری‌های بعمل آمده، مطالعات اجرای مدول دوم این تصفیه خانه خانه‌ها در حال اتمام بوده که پس از نهایی شدن آن، نسبت به اجرای طرح اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار