تمدید مهلت بیمه محصولات کشاورزی تا پایان بهمن ماه

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی از تمدید بیمه محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی در استان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  تبریزی مدیر گروه خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه فرعی تخصصی خشکسالی و سرمازدگی استان از تمدید بیمه محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی در استان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

 تبریزی از کشاورزان و باغداران خواست هر چه سریع‌تر در مدت زمان باقی مانده تا مهلت تعیین شده با مراجعه به شعب و نمایندگی‌های بیمه‌ای نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

او با بیان اینکه کشاورزان لازم است به منظور استفاده از مزایای بیمه به عنوان یک چتر حمایتی نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند، گفت: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان با تاکید بر اینکه کشاورزان، باغداران و دامداران، بیمه محصولات و دام‌های خود را جدی بگیرند، گفت: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس و محصولات کشاورزی را در مقابله خسارت‌های احتمالی و فاجعه بار به دو صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

او با اشاره به کاهش بارندگی‌ها نسبت به درازمدت و اعلام احتمال وقوع خسارت سرمازدگی در اردیبهشت ماه سال ۹۹ در مزارع و باغات براساس مقایسه بارش‌های ۶۷ سال گذشته،گفت: بیمه دام و طیور و آبزیان به دلیل اعمال مشوق‌های حمایتی و پوشش فراگیر از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار بوده و دامداران در طول سال می‌توانند نسبت به بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند و محدودیت زمانی برای آن‌ها وجود ندارد.

تبریزی با بیان اینکه تا کنون ثبت نام بهره برداران به منظور بیمه محصولات زراعی و باغی در سطح ۳۶ هزار و ۲۰۰ هکتار انجام شده است، افزود: از این میزان ۳۳ هزار هکتار به محصولات زراعی پاییزه شامل گندم آبی، کلزا و جو و ۳۲۰۰ هکتار به محصولات باغی اختصاص دارد.

او با اشاره به اینکه کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را به صورت اقساط بیمه کنند، گفت: پرداخت حق بیمه محصولات زراعی و باغی بیش از ۵ میلیون ریال در ۳ قسط قابل پرداخت بوده و همچنین بهره بردارانی که تاکنون غرامتی از این صندوق دریافت نکرده اند مشمول تخفیف‌های ویژه بیمه صندوق محصولات کشاورزی می‌شوند.

تبریزی با اعلام اینکه کشاورزان و باغداران تا سه سال متوالی خسارت محصولات باغی و زراعی خود را دریافت نکرده‌اند، تا ۶۰ درصد حق بیمه محصولات باغی و زراعی را تخفیف می‌گیرند که در سال زراعی جدید اعمال می‌شود، افزود: میزان تخفیف عدم خسارت مد نظر در سال اول ۲۰ درصد، سال دوم ۴۰ درصد و حداکثر در سال سوم ۶۰ درصد خواهد بود.

او با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تا ۳ برابر حق بیمه پرداختی کشاورزان غرامت پرداخت می‌کندگفت تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، سطوح بیمه محصولات کشاورزی با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان پرداخت شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.