در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ماجرای مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری یک معبر به نام «بهمن کشاورز»

حق شناس درباره مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری یک معبر به نام «بهمن کشاورز» توضیحاتی داد.

حق شناسمحمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه مصوبات شورای شهر تهران ابتدا به هیئت تطبیق می‌رود تا اگر مشکلی دارد، درخواست اصلاح کنند، گفت: اگر هیئت تطبیق ظرف مدت ۱۰ روز اعلام نظر نکرد، آن مصوبه قابل اجراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر هیئت تطبیق مصوبه را مغایر با قوانین بالادستی تشخیص داد، با ذکر دلیل به شورا اعلام و شورا هم اقدام به اصلاح مصوبه می‌کند و اگر ایراد را نپذیرفت آن را به هیئت حل اختلاف ارسال می‌کند.

او با بیان اینکه به تازگی در لیست تغییر نام برخی از معابر تهران ۲ مورد از اسامی مورد مخالفت فرماندار تهران قرار گرفته است، گفت: یک مورد مربوط به نام «تختی» بود که او اعلام کرد چون برخی ورزشکاران از این تغییر نام گلایه داشتند، لذا نباید این تغییر نام صورت بگیرد، ضمن اینکه اساساً هیئت تطبیق حق ورود به محتوای نامگذاری را ندارد.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از نامگذاری معبری به نام جان باختگان هواپیمای اوکراینی


حق شناس تصریح کرد: مورد دیگر هم مربوط به نامگذاری خیابانی به نام «بهمن کشاورز» بود که فرماندار تهران گفته بود آقای کشاورز شایستگی لازم برای نامگذاری را ندارد، در حالی که این تشخیص به عهده شورای شهر است و در مورد تختی هم اعلام کردیم که ۱۵ خیابان تهران به نام اوست و علی‌القاعده یکی از اصول نامگذاری در شهر‌های دنیا یکّه شدن نام‌هاست که ما باید به این سمت برویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر به ما می‌گفتند که این تغییر نام با قوانین بالادستی مغایر است، می‌پذیرفتیم، اما اینکه موضوعی از اختیارات شوراست و با قوانین بالادستی هم مغایرتی ندارد و آن‌ها به محتوا ورود می‌کنند و می‌گویند که این نام را انتخاب نکنید، جزء وظایف نمایندگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار