۱۴ درصد مساحت شهری مهاباد زیر بافت فرسوده و ناکارآمد

مسئول اداره ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی مهاباد گفت: ۱۴ درصد مساحت مسکونی شهرستان مهاباد در بافت فرسوده قرار دارد.

عزیزنژاد مسئول اداره ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۱۴ درصد بافت میانی، مرکزی و پیرامونی این شهر جزو بافت‌های ناکارآمد محسوب می‌شود و به بهسازی، نوسازی و ساماندهی نیاز دارد که بخشی از آن به دست اندرکاران مدیریت امور شهری و بخشی هم به مردم برمی گردد.

او افزود: از کل جمعیت شهرستان ۲۱ هزار نفر این شهر، ۱۲ درصد کل شهر در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری سکونت دارند و خدمات رسانی شهرداری در این مناطق مشکل است.

عزیزنژاد با اشاره مساحت بافت فرسوده در مهاباد اضافه کرد: از مساحت ۱۵۱ هکتار این شهر، ۱۰ منطقه شهر که بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی این شهر واقع شده، در بافت فرسوده قرار دارد.

او به محلات فرسوده این شهرستان اشاره و اضافه کرد: محلات بازار، ارمنیان، رزگه ریان، وفایی، باغ سیسه، سه آسیاب، مناف آباد، محله مسجد سعدی، محمودکان، گمرک قدیم از محلات بافت فرسوده این شهرستان هستند.

مسئول اداره ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی مهاباد یادآوری کرد: طرح بازسازی بافت فرسوده مهاباد شناسنامه دار شده و این طرح از چند سال قبل تهیه وبه وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است.

او از مردم خواست تا نسبت به ساخت ساختمان‌ها بر اساس مقررات ملی تحت نظارت سازمان نظام مهندسی و نظارت عمومی شهرداری اقدام کنند، چون حفظ ضوابط شهرسازی و توسعه شهری در ساماندهی بافت فرسوده و بهبود وضعیت زندگی شهروندان تاثیرگذار است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.