تهیه ۶۰۱ برنامه مدون برای توسعه و اشتغال روستایی در لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: مطالعات ۶۰۱ روستا در قالب ۳۴ دهستان انجام گرفته و سعی شده است که روستا‌ها پراکنده نباشند تا زنجیره ارزش و کارکرد روستا‌ها لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: مطالعات ۶۰۱ روستا در قالب ۳۴ دهستان انجام گرفته و سعی شده است که روستا‌ها پراکنده نباشند تا زنجیره ارزش و کارکرد روستا‌ها لحاظ شود.

سمانه حسن‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای لرستان، اظهار کرد: استان بر اساس سهمیه مشخص شده، موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه مطالعات توسعه و اشتغال ۲ هزار روستا را انجام دهد.

او خاطرنشان کرد: تاکنون مطالعات ۶۰۱ روستا در قالب ۳۴ دهستان انجام گرفته و سعی شده است که روستا‌ها پراکنده نباشند تا زنجیره ارزش و کارکرد روستا‌ها لحاظ شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌ها، روستا را جزئی از دهستان، شهرستان، استان و کشور دیده‌ایم، افزود: همچنین ارتباطات را برای صادرات محصول به خارج از کشور نیز پیش‌بینی شده است.

حسن‌پور بیان داشت: در حال حاضر ۶۰۱ برنامه روستایی آماده بوده که ۴۷۵ مورد آن را به بخش‌داران ابلاغ شده است.

او همچنین از ابلاغ برنامه‌های توسعه روستایی به دستگاه‌های اجرایی استان جهت همکاری بیشتر خبر و ادامه داد: انتظار می‌رود از سوی وزارت جهادکشاورزی نیز حمایت‌های لازم برای اجرای برنامه‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار